|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének
"Tisztelt Elnök Úr
Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás
Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi
meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a
közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos
személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna.
Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek
szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és
részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy
véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -,
hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok
előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:
Lemondott Horváth István
"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt,
hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a
személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban
felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután
a botrány után még a helyén maradt volna."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét feszültség az autóbuszgyártásban - Kiújult vita a
beszállítókkal
|
1990. január 23., kedd - A győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár néhány napja nem szállít autóbuszmotorokat és futóműveket a
Csepel Autógyárnak, mert ez 763 millió forinttal tartozik neki. A
Rába - mint a vállalat vezetői közölték - nincs abban a helyzetben,
hogy megrendelőinek hitelezzen. A győri gyár él a számára is
biztosított lehetőséggel: felszólította a csepelieket, hogy
tartozása után 30 százalékos kamatot fizessen. Amíg a pénzügyek nem
tisztázódnak, az autóbuszalvázakhoz szükséges Rába-termékek
szállítását - ezek tavaly körülbelül 2 milliárd forint értéket
képviseltek - felfüggesztették.
Az üggyel kapcsolatban Kosaras Csaba, a Csepel Autógyár vezérigazgató-helyettese az MTI munkatársának kérdésére nem kívánt tájékoztatást adni.
Az autóbuszokat előállító Ikarusban közölték: tudomásuk szerint a Csepel Autónak 14 kooperációs partnere tagadta meg a szállítást. Az Ikarus jelenleg egyezkedni próbál a csepeliekkel. Egyelőre a tartalékokat élik fel, a termelés még zavartalan, de bármelyik pillanatban leállhatnak az autóbuszgyár üzemei.
Mint ismeretes, az elmúlt években, legutóbb éppen egy éve árviták miatt, több napig kényszerszabadságolták az Ikarus dolgozóit. Akkor a kormányzat közbeavatkozott, s úgynevezett intervenciós hitelekkel ,,megtámogatta,, az autóbuszgyártást. Az Ikarus vezetői most ismét az ipari és a kereskedelmi miniszterhez fordultak segítségért. Az ügy egyelőre megoldatlan. (MTI)
1990. január 23., kedd 16:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|