 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének
"Tisztelt Elnök Úr
Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás
Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi
meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a
közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos
személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna.
Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek
szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és
részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy
véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -,
hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok
előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:
Lemondott Horváth István
"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt,
hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a
személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban
felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután
a botrány után még a helyén maradt volna."
|
|
 |
|
 |
 |
 |

BKV-sztrájk a fővárosban (1. rész)
|

1990. január 23. kedd - Az előzetes tájékoztatásoknak
megfelelően, kedden hajnalban megbénult a főváros tömegközlekedése.
Tiltakozó munkabeszüntetést tartottak a főváros tömegközlekedésének
dolgozói. Mintegy 2800 gépjármű-, autóbusz-, villamos-, trolibusz-,
HÉV-, metróvezető lépett sztrájkba a magasabb bérekért, illetve a
korszerűbb közlekedési eszközök beszerzéséért. A BKV dolgozói annak
ellenére a sztrájk mellett döntöttek, hogy a Fővárosi Munkaügyi
Bíróság jogszerűtlennek minősítette a munkabeszüntetést, mivel a
vállalat szakszervezeti bizottsága még az úgynevezett elégséges
szolgáltatási szint fenntartására sem volt hajlandó, a meghirdetett
sztrájkidőben, csak a teljes munkabeszüntesére.
A BKV Kálvin téri forgalomirányító központjában már hajnali két órától ,,sűrűsödött a levegő,,. A vállalat vezetőinek válságstábja figyelte és koordinálta az eseményeket. A járművezetők egyébként saját maguknak is nehézségeket okoztak a sztrájkkal, mivel a szokásos szolgálati járatok sem üzemeltek. Így a szolgálati helyekre való eljutás számukra is nehézségeket okozott.
A főváros utcáin kora hajnalban csak kevés gyalogos közlekedett, számuk hat óra után kezdett fokozatosan emelkedni. A tömegközlekedési járművek megállóiban is csak néhány utas várakozott. Úgy tűnt, hogy az emberek nagy része figyelemmel kísérte a sztrájkkal kapcsolatos előzetes híreket, s ennek megfelelően indultak munkába. A főváros különböző pontjain jelentősen megnövekedett a várakozó magántaxisok száma, akik között több száz vidéki is volt. Ugyanakkor meglehetősen kevés volt azoknak a száma, akik igénybe vették szolgáltatásaikat.
Megerősített szolgálatott tartott a kora reggeli óráktól kezdve a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészete is. Mint Hodula Attila alezredes, a közlekedésrendészet vezetője elmondta, a főváros jelentősebb csomópontjain több mint száz járőr segítette a közlekedést. A reggeli csúcsforgalomhoz hasonlóan délután is megerősített szolgálatot tartanak, mivel a szokottnál nagyobb személygépkocsi-forgalommal lehet számolni. (folyt.köv.)
1990. január 23., kedd 09:57
|

Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|