|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az SZDSZ és a Fidesz nyílt levele Szűrös Mátyásnak, a Magyar Köztársaság ideiglenes elnökének
"Tisztelt Elnök Úr
Bizonyosak vagyunk benne, hogy az esetleges büntetőjogi eljárás
Végvári JÓzsef felmentésével végződne. Addig azonban ezernyi
meghurcoltatás érhetné őt, ügye pedig tovább nyugtalanítaná a
közvéleményt, mely pedig a Belbiztonsági Szolgálattal kapcsolatos
személyi és szervezeti döntések után végre megnyugodna.
Ezért arra kérjük Önt, hogy az emberiesség és a közérdek
szempontjait követve éljen az alkotmányban biztosított jogával, és
részesítse egyéni kegyelemben Végvári József rendőrőrnagyot. úgy
véljük, a kegyelmi döntés nem zárná ki - inkább megkönnyítené -,
hogy Végvári József megjelenjen az ügyet kivizsgáló bizottságok
előtt, és ott a saját cselekedeteiről is számot adjon."
SZER, Magyar híradó:
Lemondott Horváth István
"Horváth István lemondása természetesen elkerülhetetlen volt,
hiszen újabb és újabb feszültségek forrásává vált volna, ha az a
személy, aki 10 év óta hol pártfunkcióban, hol kormányfunkcióban
felügyeli a titkosrendőrség munkáját - a békés átmenet során, ezután
a botrány után még a helyén maradt volna."
|
|
|
|
|
|
|
Aláírták a General Motors-Rába megállapodást
|
1990. január 13., szombat - Szombaton a Thermál Szállóban a
General Motors európai képviselete és a Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár vezetői szerződést írtak alá vegyesvállalat létrehozásáról.
Ebből a GM 67 százalékkal részesedik majd, a Rába pedig 33
százalékos tulajdoni hányaddal vesz részt.
A szerződő felek részéről Romvári Ferenc, a Rába megbízott igazgatója elmondotta: a GM és a Rába már egy bizonyos ideje tárgyalásokat folytat személygépkocsi-motorok gyártásáról, illetve személygépkocsik magyarországi összeszereléséről. Az együttműködés kapcsán a Rába szentgotthárdi üzemében 1992-től mintegy 100-200 ezer, 1300, illetve 1600 köbcentiméteres motort gyártanának. Emellett a leendő vegyesvállalat mintegy 15 ezer Opel Kadett típusú személygépkocsit szerelne össze - természetesen az 1992-es típusból.
Robert Eaton, a General Motors Europe elnöke hangsúlyozta, hogy mintegy másfél éve merült fel a szorosabb gépipari együttműködés ötlete. A részvénytársasági szerződést 60 napon belül írják alá a végleges formájában. Elmondotta: a szentgotthárdi gyáregységben tett látogatása meggyőzte arról, hogy a Rába ottani telephelye alkalmas a gépkocsik összeszerelésére, illetve a személygépkocsi-motorok gyártására.
A gyártandó motorok a csúcstechnológiát képviselik, és előreláthatólag a Kadett és Vectra típusú Opel-kocsikba szerelik majd azokat. Az autómotorokat a General Motors európai képviselete visszavásárolja, a Magyarországon összeszerelt személygépkocsikat viszont jelentős részben hazai eladásra szánják. A vállalkozás mintegy 100 millió nyugatnémet márka alaptőkével indulna be, a beruházás teljes összege várhatóan 300 millió NSZK márka (körülbelül 150 millió dollár) lesz. A szentgotthárdi gyárban a tervek szerint 800-850-en dolgoznak majd, s közülük 550-600-an végeznek fizikai munkát. (MTI)
1990. január 13., szombat 19:48
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|