|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A TV-hiradó és A Hét munkatársainak nyilatkozata
"A TV-hiradó és A Hét 178 tagú
közössége pénteken - eddigi történetében először -, tagjai sorából,
titkos szavazással főszerkesztő-helyettest választott.
A Hiradó és A Hét közössége tudomásul veszi a kormány, illetve a
tévé elnökségének azon jogát, hogy e két szerkesztőség első számú
vezetőjét kinevezze, de kinyilvánítja azt az akaratát, hogy ezt a
jövőben csak a közösséggel való konszenzusra jutással tegye meg. A
Hiradó és A Hét kollektívája ragaszkodik ahhoz, hogy
főszerkesztő-helyetteseit ezentúl maga választhassa meg."
SZER:
SZDSZ-BM sajtótájékoztató
"De nemcsak a vászonról tekintett ránk, nézett a szemünkbe az
egykori rendőrőrnagy, hanem eljött, hogy - bármennyire megviselt
idegállapotban, hajszoltan, a Cég bosszújától rettegve szinte
bujkálva él is - de válaszoljon az újságírók kérdéseire.
Megtudtuk tehát, hogy az utóbbi hónapokban-hetekben mintegy 40
tonnányi iratot semmisített meg a belügy. Megtudtuk, hogy az
úgynevezett operatív eszközökkel - vagyis levélellenőrzés,
telefon-és szobalehallgatás, vagy személy útján szerzett
információkat - a szolgálatvezető Pallagi Ferenc osztályvezetőnek,
vagy egyenesen Horváth István belügyminiszternek juttatta el -, mely
utóbbi aztán beszámolt a kormány, vagy az MSZMP tagjainak."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Glatz Ferenc művelődési miniszternek (1. rész)
(OS)
|
1990. január 19., péntek - Tisztelt Miniszter Úr
Nyílt levelünk nem a sokat emlegetett béremelési követelésekkel foglalkozik, hanem egy szűkebb tantestületet foglalkoztató problémával: mi, a több mint 2000 diák sorsáért és a szakmunkásképzés jövőjéért jogosan aggódó pedagógusok, most iskolát szeretnénk. 2040 fős tanulólétszámmal 20 tanteremben és szükségmegoldásként 5 különböző helyen (13 tanteremben) történik a tanítás. A helyzet tarthatatlanságát több évtizede sínyli a szakmunkásképzés, s eddig az együttérző támogatáson túl nem jutottunk.
Most a városi és a megyei oktatási vezetés egy át nem gondolt döntést akar megoldásként ránk erőszakolni, miszerint az iskola megosztását - melyet minden pedagógus csak helyeselni tud - tanulóink számára csak ülőhelyekben gondolkodva akarja megoldani, mely a nevelői tevékenységet teljes mértékben és ismételten háttérbe szorítja. A kettéosztás céljára felajánlott épület mindenféle kiszolgáló helyiség (tornaterem, ebédlő, raktárak, szertár, könyvtár, zsibongó stb.) nélkül, csupán 10 tanteremmel rendelkezik.
Ez azonban nem oldaná meg az ,,anyaiskola,, gondját sem, mivel e révén csak kis létszámmal csökkene az ott maradó tanulók száma, s a megosztás ilyenfajta rendezésével még a demográfiai hullám levonulása után is tanteremhiánnyal küszködnénk.
Ellenben a felajánlott épületben lévő 8 tantermet tornatermet, kiszolgáló helyiségeket a városi, megyei tanácsi vezetés más célra kívánja hasznosítani. Mi, a szakmunkásképzésben dolgozók és azért felelősséggel gondolkodó pedagógusok úgy gondoljuk, hogy a mai körülmények között bűn egy meglévő iskolát szétverni, raktározási célokra átalakítani, miközben az ,,új,, iskolának szükségmegoldásként kell építgetni tornatermet, és tantermet.
Beadványunkra a megyei vezetés közölte, hogy nem az iskola épülethez tartozó épületrészt akarják odaadni, hanem az épülettől kb. 500 méterre lévő szükségtantermeket kívánja rendelkezésünkre bocsátani. Vajon milyen oktató-nevelő munka folyhat egy új intézetben, ha annak létét már előre két-három helyre tervezik? Megnyugtató megoldás lenne a város területén lévő más épület, mely eleve oktatási intézménynek készült, s így rendelkezik a fent említett oktatási helyiségekkel is, de a ,,szakemberek véleménye,, szerint: ez szakmunkásképző iskolának nem alkalmas... (folyt.köv.)
1990. január 19., péntek 12:46
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|