Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 18.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Független Szakszervezetek Demokratikus Ligájának állásfoglalása az áremelések után kialakult helyzetről

"A független szakszervezetek értékelése szerint az év elején végrehajtott brutális áremelési hullám, hasonlóan az elmúlt 12 év év eleji kampányaihoz, nem szolgálja sem a gazdaság egyensúlyának, sem hosszabb távú működőképességének javítását, s félő, hogy az idei intézkedések egyetlen végeredménye a társadalmi feszültségek spontán kirobbanása, illetve a gazdaságban kialakult anarchisztikus állapotok további radikális romlása lesz."
SZER, A mai nap:

Rubel-elszámolás vége?

"... a rubel-export mai leállítása semmiképpen sem jelenti a dollár-elszámolásokra való hirtelen áttérést. Úgy gondolom, hogy ez két dolgot jelent elsősorban. Egyfelől: a KGST együttműködési rendszerének a teljes kudarcát, másfelől a magyar kormány KGST politikájának csődjét, és a kapkodás újabb nagyon szép példáját. Az, hogy a KGST haldoklik, hogy kerékkötője a magyar piaci mechanizmusok kibontakozásának, hogy hozzájárul a dollár-eladósodás növekedéséhez, hogy a transzfer-rubel aktívum fokozatosan elviselhetetlen terheket jelent a magyar gazdaság számára - már évek óta nyilvánvaló. A magyar kormánynak azonban nem volt, és ma sincs átfogó koncepciója arról, hogyan kellene ezt az iszonyatot úgy kezelni, hogy Magyarország számára a lehető legkisebb veszteséggel járjon, és a vállalatok számára is kiszámíthatóbb közeget jelentsen."

A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)

1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.


A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek
feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az
illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült
megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény
biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető
sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon
túl nagy fennakadást a közlekedésben.

    Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek
elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor
forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból
hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a
menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a
kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége -
bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra
után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve
teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai
szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a
sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében
- álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai
feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10
százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán
főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is
megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)



1990. január 18., csütörtök 11:11


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

"Január 18 békésen telt el. Vihar előtti csend honolt. Késő este a sajtótájékoztatóra szánt filmanyag kazettáját a Fekete Doboznál magamhoz vettem, és elvittem a Graffiti közelében lévő lakásra. Érintkezésbe léptem Lévai Anikó ügyvéddel, hogy másnap ő, vagy Dornbach Alajos jelenik-e meg a Végvárival való találkozón. Lévai Anikón volt a sor, közölte megbízási papírt hoz magával, az őrnagy alá kell írja, anélkül nem kezdhet érdekei védelmébe. Márpadig arra másnaptól az őrnagynak várhatóan nagy szüksége lesz - fejeztük be a beszélgetést."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD