|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Független Szakszervezetek Demokratikus Ligájának állásfoglalása az áremelések után kialakult helyzetről
"A független szakszervezetek
értékelése szerint az év elején végrehajtott brutális áremelési
hullám, hasonlóan az elmúlt 12 év év eleji kampányaihoz, nem
szolgálja sem a gazdaság egyensúlyának, sem hosszabb távú
működőképességének javítását, s félő, hogy az idei intézkedések
egyetlen végeredménye a társadalmi feszültségek spontán kirobbanása,
illetve a gazdaságban kialakult anarchisztikus állapotok további
radikális romlása lesz."
SZER, A mai nap:
Rubel-elszámolás vége?
"... a rubel-export mai leállítása semmiképpen
sem jelenti a dollár-elszámolásokra való hirtelen áttérést. Úgy
gondolom, hogy ez két dolgot jelent elsősorban. Egyfelől: a KGST
együttműködési rendszerének a teljes kudarcát, másfelől a magyar
kormány KGST politikájának csődjét, és a kapkodás újabb nagyon szép
példáját.
Az, hogy a KGST haldoklik, hogy kerékkötője a magyar piaci
mechanizmusok kibontakozásának, hogy hozzájárul a dollár-eladósodás
növekedéséhez, hogy a transzfer-rubel aktívum fokozatosan
elviselhetetlen terheket jelent a magyar gazdaság számára - már évek
óta nyilvánvaló.
A magyar kormánynak azonban nem volt, és ma sincs átfogó
koncepciója arról, hogyan kellene ezt az iszonyatot úgy kezelni,
hogy Magyarország számára a lehető legkisebb veszteséggel járjon, és
a vállalatok számára is kiszámíthatóbb közeget jelentsen."
|
|
|
|
|
|
|
A közúti közlekedés dolgozók sztrájkja (1. rész)
|
1990. január 18., csütörtök - A közúti közlekedés dolgozói
csütörtök reggel 7 és 9 óra között országos figyelmeztető sztrájot
tartottak. A munkabeszüntetést a főként Volán vállalatok dolgozóit
képviselő Közúti Közlekedési Szakszervezet szervezte azért, mert a
közlekedési ágazatban az elmúlt időszakban az országos átlagnál
lényegesen gyorsabban csökkent a dolgozók reálbére.
A szakszervezet - mint képviselői elmondták - a feszültségek feloldására már több alkalommal kezdeményezett intézkedéseket, az illetékesek halogató magatartása miatt azonban nem sikerült megnyugtató eredményt elérni. A dolgozók ezért döntöttek a törvény biztosította végső eszköz alkalmzása mellett. A figyelmeztető sztrájk időpontját azonban úgy választották meg, hogy az ne okozzon túl nagy fennakadást a közlekedésben.
Szabadi Farkas, a Volán Egyesülés főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a vállalat autóbuszai a hajnali üzemkezdetkor forgalomba álltak, így az üzemek dolgozóit és az éjszakai műszakból hazatérőket a munkabeszüntetés kezdetéig, azaz reggel 7 óráig a menetrendnek megfelelően elszállították. Az iskolás gyerekeket és a kórházi dolgozókat szállító járatok vezetőinek túlnyomó többsége - bár a sztrájk követeléseit támogatták - utasaikra tekintettel 7 óra után is dolgozott. Több vidéki iskolában azonban részleges, illetve teljes tanítási szünetet rendeltek el, a lehetséges iskolai szünnapok terhére. Azok a járatok, amelyeket útjuk közben érintett a sztrájk, csak olyan helyen - például vendéglő, pályaudvar közelében - álltak le, ahol megvoltak az alapvető étkezési és higiéniai feltételek. A kétórás sztrájk a napi Volán autóbuszjáratok 10 százalékát és az autóbuszvezetők 80 százalékát érintette. A Volán főosztályvezetője szerint az utasok a kényelmetlenségek ellenére is megértéssel vették tudomásul a buszvezetők akcióját. (folyt.köv.)
1990. január 18., csütörtök 11:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|