Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 17.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

_ A Szocialista Párt elnökségének állásfoglalása az állambiztonsági szolgálat körül kialakult helyzettel kapcsolatban

"Egyetért a belügyminiszter azon kezdeményezésével, hogy a belbiztonsági szolgálat a mai formában szüntesse be munkáját és kerüljön a Minisztertanács felügyelete alá. Az újjászervezett állambiztonsági szolgálat új törvény alapján, közvetlen kormányfelügyelet alatt és parlamenti ellenőrzéssel tevékenykedjen. A Szocialista Párt szerint az alkotmányos alapon és célszerűen működő állambiztonsági szolgálat minden tisztességes magyar állampolgár és párt érdekeit szolgálja. Az elnökség visszautasítja azon vádakat, melyek szerint a Szocialista Pártnak szerepe volt a titkos megfigyelések elrendelésében. Pártunk megalakulása óta nem kért, nem igényelt állambiztonsági információkat és ilyeneket nem használt fel politikai tevékenységében."
SZER, Kommentár nélkül:

Állásfoglalások a belügyi botrányról

"Köszöntöm hallgatóinkat, a mikrofonnál Gordon Tamás. Mai műsorunkban folytatjuk a belügyi botránnyal kapcsolatos állásfoglalások, dokumentumok ismertetését. Immár két hete, hogy a Szabad Demokraták Szövetsége és a Fiatal Demokraták Szövetsége közösen feljelentették a Belügyminisztérium belső biztonsági szolgálatát, amiért törvénytelenül lehallgat telefonokat, és magánszemélyeket figyel meg. A két párt január 12-ikén az eddigi vizsgálatokkal való elégedetlenségének adott hangot a Németh Miklós kormányfőhöz intézett nyílt levélben."

Közlekedési miniszterek budapesti találkozója (1. rész)

1989. szeptember 25., hétfő - Az európai közlekedési miniszterek kedden Budapesten tartják soros értekezletüket - jelentette be Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter hétfői sajtótájékoztatóján. Mint mondotta, ez az első alkalom, hogy ezt a találkozót szocialista országban rendezik. A budapesti tanácskozáson részt vesznek az Európai Közlekedésügyi Miniszteri Értekezlet (CEMT) képviselői, valamint a CEMT társult tagjai: az Egyesült Államok, Kanada, Japán, Ausztrália és Marokkó, továbbá az európai KGST-tagországok közlekedési miniszterei. Összességében 34 ország képviselőit várják a közlekedési találkozóra.

A konzultáció egyik fő célja, hogy a résztvevők véleményt
cseréljenek az európai közlekedés időszerű kérdéseiről, ezek között
is a közúti forgalombiztonság helyzetéről, a liberalizációs és a
deregulációs folyamatok várható alakulásáról, összefüggésben az
1992-ben kialakuló európai egységes piaccal.

    A magyar közlekedési szakemberek szerint a mostani nemzetközi
találkozó jó alkalom arra, hogy tanácskozzanak a kelet-nyugati
együttműködés lehetőségeiről, továbbá Magyarország tranzitszerepének
erősítéséről. Ez utóbbival kapcsolatban sor kerül majd két- és
többoldalú megbeszélésekre a hazai infrastruktúra fejlesztéséről és
a külföldi magántőke bevonásáról. Derzsi András egyebek között
tárgyalásokat folytat majd Nagy-Britannia képviselőivel arról,
hogyan kapcsolódhatnak be brit vállalatok a magyar légiközlekedés
rekonstrukciójába. Tárgyalnak majd a Ganz-Hunslet vegyesvállalat
létrehozásáról is.

    A spanyol közlekedési miniszterrel elsősorban arról folytat majd
megbeszélést a magyar közlekedési tárca vezetője, hogyan vehetnének
részt magyar cégek a sevillai világkiállítás rendezési, építési
munkáiban. Ugyancsak szó lesz a világkiállítás eseménysorozatának
előkészületi tapasztalatairól is. Az olasz közlekedési
szakemberekkel a légügyi kapcsolatok további liberalizálását
vitatják meg, továbbá szóba kerül az is: miképpen kapcsolódhatna be
az olasz működő tőke a Bécs-Budapest Világkiállítás munkálataiba.
Ugyanez a téma, azaz a világkiállítás szerepel majd az
osztrák-magyar kétoldalú megbeszéléseken is. Szó lesz például a
határátkelőhelyek számának növeléséről, és a közös autópálya-építés
lehetőségeiről is. (folyt. köv.)


1989. szeptember 25., hétfő 14:04


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD