Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 16.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Egyházi és felekezeti vezetők tanácskozó testületének nyilatkozata

"A tanácskozás résztvevői megdöbbenéssel tapasztalják, hogy különböző politikai csoportosulások ,,ökumenikus istentiszteleteket,, rendeznek. Hangsúlyozzák, hogy istentiszteletek szervezése az egyházak és vallásfelekezetek erre feljogosított képviselőinek feladata és felelőssége - figyelembe véve az ökumenikus istentiszteletek hagyományosan kialakult rendjét. Felhívják a lelkészeket, hogy politikai csoportok által kezdeményezett ,,istentiszteleteken,, ne vegyenek részt, mivel az ilyen alkalmak - a tapasztalat szerint - politikai visszaélésekre adnak lehetőséget."
SZER, Magyar híradó:

A Czinege-ügy

"A parlamenti vizsgálóbizottság már számos embert hallgatott meg: a könyvet író Bokor Imrét, Biszku Bélát és Korom Mihályt, Lázár Györgyöt és Borbándi Jánost. Már eddig is sok mindenre derült fény, és mégis az, amit sokan a jéghegy csúcsának neveznek, egyre elképesztőbb. Kiderült: a felelős magyar miniszterelnök folyosói pletykákból értesült miniszterei viselt dolgairól, fogalma sem volt a honvédelem állásáról, de majdnem ugyanez mondható el a pártfelügyeletet ellátókról. Általános tehát a felelőtlenség felelőssége."

Megszületett a Suzuki egyezmény

Trom András, az MTI tudósítója jelenti
Tokió, 1990. január 9. kedd (MTI-TUD) - Megszületett a az egyezmény a Suzuki személyautók magyarországi gyártásáról- jelentették be Tokióban a hírt, Kaifu Tosiki japán miniszterelnök január 15-én kezdődő történelmi magyarországi látogatására időzítve. Az alapmegállapodás aláírására maga Suzuki , japán vezető kisautó gyártó cégének a névadó tulajdonosa utazik Budapestre. A 20 milliárd jen (mintegy 140 millió dollár) értékű járműipari együttműködés a legnagyobb japán beruházás, amire Kelet-Európában valaha is sor került.


A vegyesvállalati formában megvalósuló gyártás 10 milliárd jen
(mintegy 70 millió dollár) tőkevonzatú, aminek 50 százaléka felett
tulajdonostársként az Autókonszern Rt. magyar fővállalkozó
rendelkezik, míg a tőke 30 százalékát a Suzuki cég, 10 százalékát a
C. Itoh kereskedőház és további 10 százalékát a Világbank
szakosított szervezete, az International Finance Corporation fedezi.
A beruházás megvalósításához igénybe vehető lesz a japán
export-import bank által hazánknak nyújtandó 500 millió dolláros
szabad felhasználású, alacsony kamatlábú hitel. A Suzuki gyárat
Esztergomban építik fel és 1992-ben 15 ezer darab gyártásával indul
a termelés. 1994-ben már évi 50 ezer Swift típusú 1000, illetve 1300
köbcentis autó hagyja el a magyar Suzuki gyár szerelőcsarnokát. A
termelés azonban 100 ezerre is felfuthat.

    A tárgyalások rendkívül sokáig elhúzódtak. 1985-ben érkezett az
első Suzuki ajánlat a magyarországi japán gépkocsigyártás
meghonosítására, azonban később megszakadtak a megbeszélések. A
japán kormány a két ország gazdasági együttműködésének a
továbbfejlesztéséhez jelentős lendületet adó lépésként üdvözölte a
megállapodás bejelentését. A külkereskedelmi és ipari
minisztériumban (MITI) úgy értékelik a döntést, mint amely az ipari
kapcsolatok elmélyítéséhez is jelentős hozzájárulás lesz. +++



1990. január 9., kedd 10:25


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

"Január 16-án este nyolckor JÓB pontosan érkezett a filmgyárhoz, a Pasaréti útra. Felmentünk a Fekete Doboz stúdiójába, és JÓB megnézte a filmet. Rendben találta, csak egy-két kisebb kifogása volt, amin ott helyben segítettünk... Elmondtam neki, hogy január 19-én lesz a nagy nap, s azt is hol, és hány órakor... Abban maradtunk, hogy JÓB aznap fél tízre - a sajtótájékoztató kezdete előtti biztonságos másfél órával -, a Graffiti közelében lévő, kipróbáltan "tiszta" lakásra megy. Én ott várom, s megjelenik ügyvédje is, Lévai Anikó, vagy Dornbach Alajos. Ketten vállalták ugyanis az őrnagy védelmét."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD