|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF nyílt levele az Országgyűlés megbízott elnökének
"Király Zoltán független ellenzéki képviselő és Raffay Ernő, a
Magyar Demokrata Fórum képviselője nemrégiben nagy visszhangot
kiváltó indítványt hozott nyilvánosságra, melyben azt javasolják,
hogy még ez a parlament rendelkezzék januári ülésén a köztársasági
elnök népszavazás útján történő megválasztásáról.
Mivel a januári ülésszak közeledik, a Magyar Demokrata Fórum
Elnöksége állást foglalt ebben a kérdésben.
Megállapítottuk, hogy az intítvány Király Zoltán és Raffay Ernő
magánvéleménye, amelyet az előterjesztők sem az MDF Elnökségével nem
egyeztettek, sem pedig az MDF más parlamenti képviselőivel."
SZER, Világhíradó:
Jugoszlávia - új pártok
"Miközben
kitapinthatóan csökken a jugoszláv kommunista párt tekintélye,
egyre-másra alakulnak új pártok a sok nemzetiségű államszövetségben.
Végvári Viola szerint már 30-ra, 40-re tehető a számuk.
- Szerbiában is megindult az új politikai vérkeringés, sőt Crna
Gorában és Macedóniában is, amelyeket a szerb kommunisták most
hatalmon levő garnitúrája egyébként mindig is a saját
vadászterületének tekintett.
E pezsgés beindítását kívülről a közvetlen szomszédban,
Romániában lejátszódott vérviharos események serkentették, belülről
pedig Ante Markovic január elsejével bevezetett gyökeres és máris
eredményeket hozó gazdasági reformja."
|
|
|
|
|
|
|
Francia légiközlekedés - Air France
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1990. január 15. hétfő (MTI-tud) - Egy kézbe kerül a
francia légiközlekedés, mégpedig az állami tulajdonban lévő Air
France kezébe: hivatalos közlés szerint az Air France megvásárolja
az eddig magánkézben lévő UTA légitársaság részvénytöbbségét. Mivel
a két vállalat eddig külön-külön jelentős részvénypakett birtokában
volt a harmadik francia légitársaságnál, a belföldi forgalmat
lebonyolító Air Internél, a főként charter-forgalmat lebonyolító Air
Maritime pedig az UTA tulajdonában van, így most az Air France
vezetése egyeduralkodó lesz a francia légiközlekedésben.
Az UTA részvényeinek többsége eddig a Chargeurs nevű holding-vállalat birtokában volt. A tulajdonos korábban kérte, hogy a főként afrikai és csendes-óceáni forgalmat lebonyolító UTA kapjon engedélyt amerikai járatokra is, de ezt nem adták meg neki, ezért döntött az eladás mellett. Az UTA flottája ugyan a megállapodás szerint megtartja önállóságát, de a vásárlással az Air France gépparkja jelentősen kibővül s ezzel Európa gyakorlatilag második légitársasága lesz, a British Airways mögött. Az Air France jelenleg 79 ország 197 városával tart fenn légiösszeköttetést, utaslétszáma tavaly mintegy 15 millió volt. A nagy amerikai és a brit légiközlekedési vállalatok konkurenciájára vállalkozva együttműködési szerződést kötött a nyugatnémet Lufthansával is.
Az EGK brüsszeli bizottsága vizsgálatot indít annak megállapítására, nem sérti-e a vásárlás egyrészt a Közös Piac monopólium-ellenes rendelkezéseit, másrészt a légiforgalom felszabadítására vonatkozó programot. Párizsban azonban arra számítanak, hogy a bizottság nem emel kifogást az üzlet ellen. +++
1990. január 15., hétfő 08:10
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|