Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 13.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyilatkozat

"A Független Szociáldemokrata Párt kénytelen bevallani, hogy elbizonytalanodott, miután a Magyar Szocialista Párt szerint pártunk ,,szociáldemokrata - és baloldali nézeteket is vall,, , viszont a Magyarországi Szociáldemokrata Párt szerint csak ,,úgynevezett szociáldemokrata,, szervezet vagyunk."
SZER, A munka világa:

Te éhes proletár

"A kérgestenyerűek türelme igencsak acélossá edződött az utóbbi négy évtized alatt, hiszen a nevükben annyi mindent cselekedett az egyeduralmú hatalom, hogy azt a szélárnyékba húzódva figyelik, mi is történik a kiutat kereső hetekben, hónapokban. Annyi bizonyos, hogy a változások szenvedő alanyai megint ők. A kiskeresetűek, a máról holnapra tengődők, a szűk, nyirkos, komfortnélküli lakásban élők, az esztendők óta ingázó kétlakiak, a túlórázásokba rokkantak, szakképzetlenek és a helytelen iparszervezések áldozatai kerülnek nagyon nehéz helyzetbe."

Aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását (1. rész)

1990. január 13., szombat - Szombaton a Duna Intercontinental Szállóban aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását. A szerződést japán részről Suzuki Osamu, a japán autógyártó cég tulajdonosa, magyar részről Lepsényi István, az Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója írta alá, a szerződés kormánygaranciákat tartalmazó részét Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettes látta el kézjegyével.


Medgyessy Péter a magyar kormány nevében hangsúlyozta, hogy a
leendő vegyesvállalati együttműködéssel a magyar ipar egy igen
jelentős területén komoly fejlődés indulhat meg. A vállalkozás nem
egyszerűen egy összeszerelő üzemről szól, hanem egy átfogó
iparpolitikai koncepció része, amelynek során a magyar gépipar
nagyon jelentős hányada új lehetőséget kap korszerű technológia és
technika elsajátítására, illetve alkalmazására. Emellett - mint a
miniszterelnök-helyettes kiemelte - a magyar-japán kapcsolatok
szempontjából is igen nagy jelentőségű a megállapodás. Számos japán
üzletember ugyanis éppen az alapmegállapodás kapcsán jelezte, hogy
új, kölcsönösen előnyös üzleti lehetőségeket próbál feltárni
Magyarországon.

    Mint az az elmúlt héten ismeretessé vált, a szervezés alatt álló
magyar Autókonszern Részvénytársaság és a Suzuki japán autógyártó
cég Magyarországon, vegyesvállalati formában, japán
személygépkocsikat fog összeszerelni, nevezetesen Suzuki Swift
ötajtós, 1000 és 1300 köbcentiméteres motorral ellátott modelleket.
A tervek szerint 1992 második felében indulna a gyártás, és ettől
kezdve a harmadik év végére évi 50 ezer autót gyártanának, s ebből
30 ezret értékesítenének hazánkban. A vegyesvállalat a tervek
szerint viszonylagos magyar többségi részvétellel jön létre.

    Az alapmegállapodás aláírásának alkalmával a Suzuki
elnök-tulajdonosa hangsúlyozta: abban a reményben írja alá az
autóösszeszerelő vegyesvállalat alapszerződését, hogy minél nagyobb
arányban fel tudják majd használni a magyar beszállító cégek
alkatrészeit. Az Autókonszern képviselője aláhúzta, hogy eddig
mintegy 20 magyar pénzintézet, illetve az autóösszeszereléshez
különböző alkatrészeket beszállító cég vesz részt az Autókonszern
Rt.-ben. A beruházás azonban ennél tíz-, tizenötször több magyar
céget von be a vállalkozásba, és ezért az egész magyar iparra
húzóerőként fog hatni. (folyt. köv.)



1990. január 13., szombat 17:25


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

"Január 13-án kora délután felhívtam hát az őrnagyot lakásán. Szervusz Józsi bácsi, az ecséd vagyok - mondtam. Elértette. Újpesten egy központi helyet nevezett meg, menjek oda aznap négy órára. Odamentem... A legcélszerűbb az lenne, javalltam, hogyha a veled készült filmet mutatnánk be újra a Graffittiben. Az eléggé tömény lesz ahhoz, hogy végre leálljon az egész disznóság - folytattam."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD