Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 12.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Fidesz és az SZDSZ nyílt levele Németh Miklóshoz

"... máris tanú van rá, hogy az Állambiztonsági Szolgálat kebelében folyik a nyomok eltüntetése, a rendszeres iratmegsemmisítés. Ennek veszélyére január 10-én figyelmeztettük Kámán József katonai főügyész urat, a vizsgálat vezetőjét, hangsúlyozva, hogy a zárolási parancsot ki kellene terjeszteni a megyei főkapitányságokon és a BRFK-n működő belbiztonsági csoportokra is. A katonai főügyész úr ennek ellenére csak azt követően rendelte el az iratzárolást - s még ekkor is csak a BRFK-ra vonatkozóan -, hogy egy nappal később a BRFK egy tisztje bejelentést tett nála az akkor már három napja folyó aktamegsemmisítésről. A megyei főkapitányságokon mind ez ideig szabadon folytatódhat a bizonyítékok eltüntetése. Ezért nyomatékosan felkérjük a Miniszterelnök Urat, hogy késlekedés nélkül szerezzen érvényt a január 5-i memorandumunkban foglaltaknak. A legsürgősebbnek a személyi következmények azonnali levonását tartjuk."
SZER, Késő esti mai nap:

SZDSZ nagygyűlés Budapesten

"Kis János az egy hete kirobbant lehallgatási botrányt mérlegelte nagyhatású beszédében. Mint elmondotta: aggodalomra adnak okot azok a lépések, amelyek az ügy kivizsgálására eddig történtek. - Kiderült ugyanis, hogy Horváth István belügyminiszter három nappal azelőtt zároltatta az állambiztonsági szolgálat iratait, mint az ügy kivizsgálásával megbízott katonai fűügyész, mely utóbbi mulasztást követett el azzal is, hogy sem a Budapesti Renndőr-főkapitányság, sem a megyei rendőrkapitányságok iratait nem zároltatta. Így tehát a belügy emberei megsemmisíthették a rájuk nézve terhelő iratokat."

Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi- gyártási kooperációkról (1. rész)

1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi vegyesvállalat alapítási törekvései.


Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta
tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik
gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban
közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a
vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari
Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is
folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások
közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ
főhatóságokkal.

    Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett
beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább
kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar
Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a
legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi
100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a
gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a
General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott
1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a
tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a
motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal
nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog
telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat
termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki
színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)



1990. január 12., péntek 16:39


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

"A Dunagate kitörését követő hetedik napon, január 12-én döntött csak úgy a kormány, hogy zárolják az elhírítás iratait. Akkor, amikor rohammunkával már mindent megsemmisítettek. A III/III-as vidéki kirendeltéseinél, és a BRFK-n titokban elkezdték megszervezni a találkozók sorát a belügyi spiclikkel, ahol közölték a többnyire szerencsétlen, zsarolás és megfélemlítés áldozatául esett gyenge emberekkel, hogy a szolgálat nem adja ki őket, a nyomokat megsemmisítették, a munka egyelőre véget ért..."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD