Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1990 › január 09.
1989  1990
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
1990. január
HKSzeCsPSzoV
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Közéletünk tisztaságáért - Az SZDSZ V. kerületi csoportjának nyilatkozata

"A lehallgatási botrány mellett hazánk politikai életében más aggasztó jelek is tapasztalhatók. Az V. kerületben január 13-án, szombaton sorrakerülő időközi választáson az SZDSZ, az MSZDP, az FKGP és a Fidesz színeiben induló Tamás Gáspár Miklós ellen példa nélkülien alantas akciókat indítottak magukat meg nem nevező erők. Légből kapott rágalmakat tartalmazó cikk másolatát szórják szét némelyek, míg mások sztálinista, fasiszta uszítás fogalmát kimerítő röplapot köröznek."
SZER, Magyar híradó:

A belügy körül gyűrűző botrány

"Nos, egyszerre tehát kisült, hogy milyen sok szervezet létezik, amelyek egytől egyik a törvényességet és az állampolgárok jogait védelmezik. Szinte érthetetlen, hogy ezek a nagyhatalmú testületek miért vártak a Fidesz és a szabaddemokraták bejelentésére, miért nem maguktól kezdeményezték a kivizsgálást. Az ugyanis mindig is nyílt titok volt, hogy a BM előszeretettel hallgatja le egyesek - és nem is olyan kevesek - telefonbeszélgetéseit. Szinte érthetetlen - mondtam -, holott jól tudom, hogy a régi elvtársak, mai bajtársak még sokfelé ott vannak, a belügyben és máshol is."

Japán gépkocsik - spanyolországi korlátozások

Meruk József, az MTI tudósítója jelenti
Madrid, 1989. szeptember 22. péntek (MTI-TUD) - Spanyolországban szigorú korlátozó intézkedésekkel szabályozzák a japán gépkocsik eladását, miközben az érdeklődés a távol-keleti járművek iránt rohamosan növekszik. Az idén összesen 5000 japán autó hispániai eladását engedélyezték és a megkötések hasonlóak a francia, olasz, vagy brit tilalmakhoz. Az 1988. évben eladott 3000 darab a megelőző évhez képest száz százalékos forgalomnövekedést jelentett és a spanyol autógyártók joggal tartanak a japán térhódítástól.

A drákói korlátozások ellenére jelenleg 40 modellt forgalmaz
Spanyolországban kilenc japán cég. Rendkívül fejlett műszaki
szinvonal, kiváló minőség és - a vámok miatt - aránytalanul magas ár
jellemzi a japán autókat Spanyolországban. Népszerűségük titka abban
áll, hogy a ,,különleges,, autók ritkák és eltérnek az errefelé
elterjedt modellektől. A szervíz szolgáltatások viszont elriasztják
a vásárlókat. Kizárólag a Nissan cégnek van országos ellátó
hálózata, százötven műhely révén, s ezt is a barcelonai gyártelep
építette ki. A Jaenban gyártott Suzuki száz, a Toyota hatvan telepet
tart fenn, a többi cég 20-25 szervízállomást üzemeltet. A Nissan
legkeresettebb modellje a terepjáró Patrol, amely Barcelonában
készül. Ebből a típusból tavaly a világpiacon 19347 darab kelt el,
Hispánia részesedése közel 11 ezer volt. A hazai gyártó megjelenése
nyomán a Nissan nem számít japán import-terméknek és a korlátozások
sem vonatkoznak rá. A Mitsubisi három évi garanciát kínál a vevőknek
tekintet nélkül a lefutott kilométer mennyiségre és hat évig vállal
felelősséget a kocsiszekrény rozsdamentességéért. A spanyol gépkocsi
forgalmazók egyébként más európai országbeli cégekhez hasonlóan
1994-ig szeretnék fenntartani a japánokat hátrányosan érintő
korlátozásokat.+++


1989. szeptember 22., péntek 12:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

"Január kilencedikén reggel a ligeti hamburgeresbódénál ismét JÓB-ra vártam...Ide figyelj, ezek most már a korábbi bezúzások jegyzőkönyveit is elkezdték bezúzni. Minden dossziét kiürítenek, minden nyomot eltüntetnek. Időnként pedig a fejesek bőröndszámra cipelnek ki az épületből különféle dokumentumokat. Ez észbontó, semmit sem hagytak abba, hiába ígérnek most fűt-fát - hadarta."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD