|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Köztársaság Belügyminisztériuma Belső Biztonsági Szolgálata személyi állományának nyilatkozata
"A személyi állomány értetlenül áll az SZDSZ és a Fidesz által a
kormány elnökétől követelt, leszámolás színezetű kollektív
felelősségrevonást, elbocsátást, a történelemből már ismert,
rosszemlékű ,,B listára,, helyezést sürgető elképzelések előtt,
hiszen ez szöges ellentétben áll az említett szervezetek eddig
deklarált demokratikus elveivel.
Mélységesen elítéljük és megvetjük azt a személyt, aki szigorú
állam- és szolgálati titkok illetéktelen kezekbe juttatásával súlyos
bűncselekményt követett el."
BBC, Panoráma:
Kelet-Európa és Magyarország - interjú Tom Lantossal
"Látni kell azt is, hogy a lengyelek mennyivel több segítséget
kapnak Amerikából, hogy ők sokkal okosabban, inteligesebben
politizálnak, mint a magyarok.
Az amerikai kormány és a Kongresszus demokrata kezekben van, de
azt hiszem, nem egy titok, hogy a magyaroknak talán 90 százaléka
republikánus. Ezért a Kongresszusban a magyaroknak nincs nagy
befolyása, és véleményem szerint ezért is Magyarországnak sokkal
nehezebb dolga van a Kongresszusban, mint Lengyelországnak, és nincs
nekem sincs sok kollégám, akiknek a magyarok nagyon fontosak
lennének."
|
|
|
|
|
|
|
Suzuki Osamu óvatosságra int
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a
magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a
helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak -
figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég
elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában.
Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb
japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön
állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és
tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker
titkának az egyik legfontosabb nyitja.
Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.
Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a kockázat. (folyt.)
1990. február 2., péntek 09:23
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|