|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Köztársaság Belügyminisztériuma Belső Biztonsági Szolgálata személyi állományának nyilatkozata
"A személyi állomány értetlenül áll az SZDSZ és a Fidesz által a
kormány elnökétől követelt, leszámolás színezetű kollektív
felelősségrevonást, elbocsátást, a történelemből már ismert,
rosszemlékű ,,B listára,, helyezést sürgető elképzelések előtt,
hiszen ez szöges ellentétben áll az említett szervezetek eddig
deklarált demokratikus elveivel.
Mélységesen elítéljük és megvetjük azt a személyt, aki szigorú
állam- és szolgálati titkok illetéktelen kezekbe juttatásával súlyos
bűncselekményt követett el."
BBC, Panoráma:
Kelet-Európa és Magyarország - interjú Tom Lantossal
"Látni kell azt is, hogy a lengyelek mennyivel több segítséget
kapnak Amerikából, hogy ők sokkal okosabban, inteligesebben
politizálnak, mint a magyarok.
Az amerikai kormány és a Kongresszus demokrata kezekben van, de
azt hiszem, nem egy titok, hogy a magyaroknak talán 90 százaléka
republikánus. Ezért a Kongresszusban a magyaroknak nincs nagy
befolyása, és véleményem szerint ezért is Magyarországnak sokkal
nehezebb dolga van a Kongresszusban, mint Lengyelországnak, és nincs
nekem sincs sok kollégám, akiknek a magyarok nagyon fontosak
lennének."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét szállít a Rába
|
1990. január 25. csütörtök - A nagyüzem vezetőitől kapott
tájékoztatás szerint csütörtöktől ismét szállít motorokat és
futóműveket a Csepel Autógyárnak a győri Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár. E döntésükben fontos része van annak, hogy a csepeli
partner az utóbbi napokban némileg csökkentette a Rába gyárral
szembeni tartozásait. Ezzel együtt Győrött nem titkolták, hogy
amennyiben nem rendeződik a kritikus pénzügyi helyzet, ismét
felfüggesztik a szállításokat.
Az ügy előzményeként, mint arról kedden hírt adtunk, a győri Rába Magyar Vagon- és Gépgyár megszüntette az autóbuszmotorok és futóművek szállitását a Csepel Autógyárnak. A hazai üzemek közötti kapcsolatokban szinte példátlan intézkedés indoklásaként a dunántúli nagyüzem arra hivatkozott: nincs módjában az, hogy továbbra is hitelezzen a csepeli gyárnak, amely már több mint 760 millió forinttal adósa.
Közismert viszont, hogy a csepeli üzem a Rába-termékeket, feldolgozva, az Ikarusnak szállítja tovább. A győri bejelentés ilyen módon az autóbuszgyártásra is hatással volt. Az Ikarusban kedden úgy nyilatkoztak: a győri ,,ultimátum,, nyomán a leállás veszélye fenyegeti őket. Ez a vész most, legalább egyelőre, az ő fejük fölül is elhárult. (MTI)
1990. január 25., csütörtök 18:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|