|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Köztársaság Belügyminisztériuma Belső Biztonsági Szolgálata személyi állományának nyilatkozata
"A személyi állomány értetlenül áll az SZDSZ és a Fidesz által a
kormány elnökétől követelt, leszámolás színezetű kollektív
felelősségrevonást, elbocsátást, a történelemből már ismert,
rosszemlékű ,,B listára,, helyezést sürgető elképzelések előtt,
hiszen ez szöges ellentétben áll az említett szervezetek eddig
deklarált demokratikus elveivel.
Mélységesen elítéljük és megvetjük azt a személyt, aki szigorú
állam- és szolgálati titkok illetéktelen kezekbe juttatásával súlyos
bűncselekményt követett el."
BBC, Panoráma:
Kelet-Európa és Magyarország - interjú Tom Lantossal
"Látni kell azt is, hogy a lengyelek mennyivel több segítséget
kapnak Amerikából, hogy ők sokkal okosabban, inteligesebben
politizálnak, mint a magyarok.
Az amerikai kormány és a Kongresszus demokrata kezekben van, de
azt hiszem, nem egy titok, hogy a magyaroknak talán 90 százaléka
republikánus. Ezért a Kongresszusban a magyaroknak nincs nagy
befolyása, és véleményem szerint ezért is Magyarországnak sokkal
nehezebb dolga van a Kongresszusban, mint Lengyelországnak, és nincs
nekem sincs sok kollégám, akiknek a magyarok nagyon fontosak
lennének."
|
|
|
|
|
|
|
Bővült a mentők repülőgépparkja
|
1990. január 8., hétfő - Az Országos Mentőszolgálat a
napokban helyezte üzembe a lengyel gyártmányú AN-2 típusú repülőgép
mentőváltozatát. Ezzel a három MI-2-es helikopter alkotta
repülőgépparkja egy merevszárnyú géppel bővült. Az AN-2-es a
sürgősségi betegszállításában, az azonnali beavatkozást igénylő
mentésben vesz részt.
A modernizált kisgép - ellentétben a hagyományos AN-2-estől - éjjel és rossz látási viszonyok között is tud repülni; ezt speciális navigációs műszerek teszik lehetővé. A 2-3 tagú egészségügyi személyzeten kívül négy ülő- és három fekvőbeteg egyidejű szállítására képes. Leszállás, tankolás nélkül öt és fél órát, illetve 1100 kilométert tehet meg. Menetsebessége óránként 200 kilométer. A mentésben különös előnye, hogy a fel- és a leszálláshoz betonkifutót nem igényel, maximum 200 méteren belül felszáll, a leszálláshoz pedig 800 méteres területre van szüksége.
Az Országos Mentőszolgálat légimentő-állomása - a jelenlegi budaörsi repülőtérről - hamarosan átköltözik a minden szempontból előnyösebb Ferihegy I-re. Ide telepítik már azt a csehszlovák gyártmányú navigációs rendszerrel felszerelt mentőrepülőgépet, amelyet a közeljövőben vesznek át, s amely főként a határon kívülről szállít majd haza magyar betegeket, de külföldiek hazaszállítására is használják majd. (MTI)
1990. január 7., vasárnap 21:48
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|