|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyers Rezső levele Németh Miklóshoz
"... kérem a miniszterelnök urat, hogy rendeljen
el vizsgálatot a vonatkozó levéltári szabályozás alapján a
pártiratok ügyében, és a vizsgálat eredményéről a legszélesebb
közvéleményt tájékoztatni szíveskedjen.
Meg kívánom jegyezni, hogy nincs példa a történelemben arra -
kivéve a náci Németország gyakorlatát -, hogy létező pártok
iratanyagait államosították volna."
SZER, Világhíradó:
Temesvár - készülnek a vádiratok
"Még nem dőlt el az új hatalom és a lakosság között
olykor-olykor kiújuló polémia arról, hogy ki is lőtt először, és
hogy a hadsereg a forradalom kezdetén lőtt-e egyáltalán. Az azonban
bizonyos, hogy a hadsereg most keményen kezében tartja a hatalmat,
intézkedik és ügyészei - mintegy tízen, mint megtudom Nicolae
Predonescu ezredestől, a városi ügyészség parancsnokától - sorban
állítják össze a letartóztatott securitatésok elleni vádiratokat."
|
|
|
|
|
|
|
A Financial Times a Suzuki-megállapodásról
|
Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1990. január 10. szerda (MTI-tud) - Jelentős
fejleményként ad hírt a Financial Times az Ikarus vezetésével
alakult magyar konzorcium és a Suzuki japán gépkocsigyártó cég
megállapodásáról. A brit üzleti körök lapja megjegyzi, hogy az 1985
óta folytatott tárgyalások eredményes lezárulásáról szóló bejelentés
,,éppen akkor hangzott el, amikor Kaifu japán kormányfő európai
körútja keretében technikai és gazdasági segélycsomaggal látogat
Magyarországra és Lengyelországra,,.
A Financial Times szerint ,,a Suzuki-megállapodás növeli egy átalakított szerkezetű Kelet-Európába irányuló kapitalista beruházási hullám kilátásait,,.
A magyarországi működőtőke-beruházásokról szólva a lap emlékeztet az amerikai General Electric és a Tungsram decemberi 150 millió dolláros megállapodására és megjegyzi, hogy ,,ezt az edigi legnagyobb ilyen beruházást jelentősen túlszárnyalná az a közös vállakozás, amelyről a világ legnagyobb gépkocsigyártó cége, az amerikai General Motors tárgyal a magyar illetékesekkel,,. A Financial Times hozzáfűzi, hogy a GM egyelőre nem volt hajlandó nyilatkozni azokról az értesülésekről, amelyek szerint a közös vállalkozás keretében 400 millió dolláros költséggel Magyarországon gyárat építenek, amely gépkocsimotorokkal látná el a GM nyugat-németországi leányvállalatát, az Opel céget.
A The Guardian szerint a hazai piacra és exportra készülő gépkocsik gyártásáról kötött Suzuki-megállapodással Magyarország kihívást intézett a KGST azon szabályai ellen, amelyek a lap szerint meghatározzák, hogy mely országok gyárthatnak személyautókat. +++
1990. január 10., szerda 18:46
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|