Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 28.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Pénzügyminisztérium felhívása

"A Pénzügyminisztérium kéri a pártokat, hogy az Országgyűlés által 1990. évre jóváhagyott állami költségvetési támogatás felosztása érdekében a Pénzügyminisztérium III. Társadalmi Közkiadások Főosztálya részére (Budapest, V., József nádor tér 2-4.) szíveskedjenek megküldeni a jelenlegi taglétszámukról szóló nyilatkozatot, valamint a pártként való működést igazoló bírósági végzés másolatát."
SZER, Világhíradó:

Új pártok Romániában

"Jelenleg a legszervezettebbnek a Keresztény Nemzeti Parasztpárt látszik. Ami új ebben - elődjével, a Nemzeti Parasztpárttal szemben - az a párt vallásos orientációja: a keresztény etika. A párt a görögkeletieket, a görögkatolikusokat, a római katolikusokat és a protestánsokat akarja tömöríteni. Ami viszont régi a programban, az a paraszti érdekképviselet. Programja a mezőgazdaság újjászervezését, a kollektív gazdaságok megszüntetését tartalmazza, valamint a szabad választás lehetőségének megteremtését az egyéni és a társult gazdálkodás között."

A Magyar Autóklub tiszaföldvári csoportjának közleménye (1. rész) (OS)

1989. november 10., péntek - A Magyar Autóklub tiszaföldvári 360
fős csoportjának nevében felemeljük szavunkat azzal kapcsolatosan,
hogy a japán Suzuki Autógyár elnöke fővárosunkban tárgyal
gépkocsiösszeszerelő-üzem létesítéséről. Azért szólunk, mert
aggódunk, hogy az egyébként ezen gyárral évek óta folyó tárgyalás,
ez alkalommal is eredmény nélkül zárul. Lehetne ugyanis sorolni,
hogy az elmúlt két évtizedben hányszor kaptunk komoly ajánlatot
japán és nyugat-európai gyáraktól összeszerelő üzem építésére, de
ezek egyike sem lett elfogadva, egyfajta nagyon is átlátszó
politikai indokok alapján.

    Ezt úgy értjük, hogy a kormány és az autózásban érdekelt
miniszteri tárcák a legutóbbi időkig abban hittek, hogy a
szocialista országok autógyáraival folytatott tárgyalás
eredményeként megoldható lesz a gépkocsiellátás. Ez nem sikerült,
egyébként pedig évről-évre csökken az ezekből az országokból
behozott kocsik száma.

    A csődöt látva a kormány szokatlanul nagy mértékben
leszállította a nyugatról behozott kocsik vámját, mert bízott abban,
hogy majd a magánimport oldja meg helyette a mind égetőbb hiányt.

    Kétségtelen, hogy néhány tízezer, legfeljebb százezer első
osztályú autós számára (kik elegendő valutát képesek beszerezni)
megoldást jelent, de mi lesz a többi, közel másfél millió
másodosztályú autóssal, akik mind reménytelenebb ócskaságokkal
kénytelenek közlekedni?

    Az autós társadalomnak már éppen elege van az illetékesek
mellébeszéléseiből, egyáltalán abból, hogy a gazdasági, műszaki
szempontok helyett az autóbehozatalt is politikai megfontolások
motiválták. Ezért, és annak érdekében, hogy a Suzuki céggel
folytatott tárgyalások eredménnyel záruljanak, követeljük:

    - Olyan személyek vegyenek azon részt, akik kellő hozzáértés és
felhatalmazás birtokában minden lehetségest elkövetnek.

    - Távolítsák el az Ipari Minisztériumból, a Kereskedelmi
Minisztériumból, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi
Minisztériumból, valamint a Pénzügyminisztériumból azokat a
vezetőket, akik a korábbi években megakadályozták vagy halogatták,
hogy összeszerelő üzem legyen nálunk, általában minden előre vivő
javaslatot elgáncsoltak.

    - A kormány utasítsa az illetékes minisztereket, haladéktalanul
kezdeményezzenek tárgyalásokat a szocialista országok autógyáraival
arról, hogy létesítsenek nálunk vezérképvisleteket, és azok
létrejöttével párhuzamosan szüntesse meg a gépkocsi importtal és
elosztással foglalkozó monopolszervezetet
(f.k.)


1989. november 10., péntek 14:05


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem láttam győztek (12.24-90.01.31) - Jób

"December 28-án egész nap a Molnár utcában dolgoztam, reménytelennek tűnő harcot folytattam a Fidesz sajtóügyeinek bneindításával. Minduntalan elkalandozott a figyelmem, s JÓB-ra gondoltam. Lelki szemeim előtt a legkülönbözőbb jelenetek úsztak el, hogyan s kik fogják le az őrnagyot, s mit tesznek vele. Lellkifurdalásom volt. Hiszen, ha baja esik, én vagyok a felelős, általam kerülhet bajba. Szörnyű érzés volt, de az ügyet már ha akartam volna sem állíthattam le. S igazság szerint nem is akartam."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD