|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A magyarországi cigányok szövetségeinek felhívása
"A magyarországi cigányok
szövetségei (Magyarországi Cigányok Kulturális Szövetsége, a
PHRALIPE Független Cigányszervezet, a Cigány Ifjúsági Szövetség és a
Magyarországi Zenész Cigányok Szövetsége) segélyezési bizottságot
hozott létre Románia népének megsegítésére. A szövetségek felhívják
a magyarországi cigánylakosságot, hogy adományaikkal járuljanak
hozzá a szabadságukért harcoló romániai népek megsegítéséhez. A
jelentkezőktől elsősorban pénzt és tartós élelmiszereket várunk. A
bejelentéseket a következő címekre és telefonszámon kérjük megtenni:
Budapest V., Guszev u. 21. Telefon: 1-326-130; Budapest VI.,
Felsőerdősor 16-18 sz. Telefon: 1-214-913; Budapest XIII., Váci út
90. V. emelet 23. sz. Telefon: 1-401-818."
SZER, Magyar híradó:
Kolozsvári Rádió
"... az aláírók
azoknak a riportereknek, szerkesztőknek, rádiós műszakiaknak a
sorából származnak, akik a Ceausescu-rendszer nemzetiségi kulturánk
megsemmisítésére irányuló politikájának közvetlen szenvedőiként 1985
januárjában éhezőkké. Ekkor zárattak be Erdélyben a magyar,
német, szerb nyelveken működő területi rádióstúdiókat. A döntés
eredményeként egyik napról a másikra kiürítették az épületeket,
leszerelték a berendezéseket, elhurcolták a felbecsülhetetlen
hangdokumentumokat őrző szalagtárakat. Ezeknek a felvételeknek minden
bizonnyal oly nagy volt a bűnük, hogy méltán megérdemelték sorsukat.
Az egyébként hirhedt politikai foglyokkal tömött illavai börtön
pincéjébe szállították őket, és azóta nyomuk veszett."
|
|
|
|
|
|
|
Miért késik még mindig a magyar metró gyártása? - Vélemények a gyártóktól és a megrendelőktől (1. rész)
|
1989. december 28., csütörtök - A közelmúltban jelentették be: a jövő év első felében kormányszintű döntés várható a metró Dél-Buda - Rákospalota közötti vonalszakaszának megépítéséről. Ez a már régen napirenden lévő döntés - azon túl, hogy a főváros tömegközlekedésének kritikussá vált helyzetét jelentősen javíthatja - lendületet adhat egy már majdnem ,,halálra ítélt,, fejlesztésnek is. A Ganz Vasúti Járműgyár Rt. és a Ganz Villamossági Művek által ,,megálmodott,, magyar metrókocsiról van szó, amelyből ez idáig mindössze egy prototípus-szerelvény készült el. Ennek hosszan elhúzódó tesztelése jelenleg is folyamatban van a BKV-nál.
A késedelem okairól és a próbafutások tapasztalatairól Tóth József, a BKV Gyorsvasúti Igazgatóság főmérnöke a következőket mondta az MTI-nek: - A két Ganz vállalat, mint nagy hagyományokkal rendelkező járműgyártó, a 80-as évek elején vállalkozott arra, hogy kifejlesztenek egy, a nálunk közlekedő szovjet metrószerelvényeknél sokkal korszerűbb, energiatakarékosabb, s így olcsóbb üzemeltetésű járművet. Ezek egyben referenciául szolgáltak volna a külföldi megrendelők előtt. Csakhogy az eredeti elképzelésekhez képest, amelyek 1984-re jelezték a prototípus elkészültét, a tervezés, majd a gyártás együttesen két évet csúszott. Ami a BKV-t illeti, a próbák során elvégezte azt, amire vállalkozott. Eddig ugyanis a szerelvény 42 ezer kilométert próbafutott, tesztelését rövidesen befejezik. Amennyiben az pozitív eredménnyel zárul, a prototípus-szerelvény tavasszal már utasokat szállíthat. További 50 ezer kilométer futásteljesítmény után pedig megkezdődhet a nullszéria gyártása. A Ganz-vállalkozás ,,tragikumát,, viszont éppen az okozza, hogy jelenleg úgy tűnik, nincs szükség a járművekre. Amikor ugyanis 1987-ben felmerült a kérdés, hogy milyen szerelvények közlekedjenek az új vonalszakaszon, a BKV és a Metrober - figyelembe véve a Ganz-metró körüli bonyodalmakat - kénytelenek voltak biztosra menni, s az újabb szovjet kocsik vásárlása mellett döntöttek. (folyt.köv.)
1989. december 27., szerda 20:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|