|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Helyreállt a rend - hétfő reggeli körkép
|
1990. október 29., hétfő - A vasárnap esti ÉT
megállapodásnak megfelelően hétfő reggelre országszerte helyreállt a
rend, minden útelzárást megszüntettek a tiltakozók, gépjárműveikkel
elvonultak a helyszínekről. A végrehajtást a taxisok szervezetten
ellenőrizték. A blokádok helyszínét, a megszállt csomópontokat
mindenütt megtisztították, azokon nyoma sincs a három napos
blokádnak. A tömegközlekedés valamennyi városunkban a szokott
menetrend szerint indult meg, a munkások a munkahelyekre, a tanulók
az iskolába időben eljutottak.
Pécsett, ahol elsőként alakult meg az operatív válságbizottság, már vasárnap este fél 11-re felszámolták az útelzárásokat, egyetlen autó sem maradt a helyszínen. Itt volt egyébként a legkonszolidáltabb a blokád, ami jórészt annak köszönhető, hogy a koordinátorok a polgári védelem munkatársai voltak. Miskolcon este 11-ig elhagyták a blokád helyszínét a gépkocsivezetők. A szolnoki Tisza-híd a szokásos képét mutatja, ismét dübörög rajta a szokásos nagy tranzitforgalom. Kaposvárott vasárnap este hatkor három helyen még újra képezték a zárlatot, de az ottani demonstrátorok főként magángépkocsi-vezetők voltak, akiket késő este, a megállapodás után a taxisok térítettek jobb belátásra.
Az Üzemekben, gyárakban teljes létszámmal indult meg a munka. Komárom-Esztergom megyében a szénbányászat és a villamosenergetikai ipar dolgozói felkészültek arra, hogy ha a közlekedési blokád még hétfőn is áll, akkor a Vértes hegység földutjain közelítik meg a mukahelyeket; erre már nem került sor. A szénbányászat kiesése azonban számottevő: Oroszlányban mintegy 7800 tonna szén, Tatabányán 4200 tonna brikett és 2000 tonna szén esett ki. A bányászok pótműszakokkal kívánják a kiesést pótolni.
Az üzeletek ellátása zavartalan, sőt helyenként feleslegek is képződtek, így Szegeden a kenyérgyárban 40-50 mázsa kenyér maradt a szombati sütésből. Veszprémben a tejet csökkentett áron árulták. (MTI)
1990. október 29., hétfő 08:59
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|