Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 22.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Szállításkapacitás felajánlása

"Húsz orvos és orvosi felszerelések, élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127. sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:

Románia és a hadsereg

"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul, és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől, úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."

Átadás előtt az MO-ás autóút összekötő szakasza

1990. szeptember 17., hétfő - Átadás előtt az M0-ás autóút 14,9 km-es, most elkészült szakasza, amely az M5-ös, illetve a pécsi 6-os utat köti össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek elmondta: a világbanki hitelből, 4,5 milliárd forintból megvalósuló beruházás az eddigi legdrágább ilyen jellegű hazai építés. A költségeket megemelte a két, összesen több mint 1 kilométer hosszú Duna-híd - járdával, kerékpárúttal - és a környezetvédelmet szolgáló több mű. Közéjük tartozik a Csepel-szigeten, az út közelében létesített figyelőkút-rendszer, amely a csepeli Duna-part ivóvízkutjait óvja. Segítségével kontrollálják, hogy a forgalom szennyezései érintik-e a csepeli vízbázist, ahonnan Budapest az ivóvíz jelentős részét kapja. A biztonságos közlekedés érdekében a Duna-hidakon jegesedés előrejelzőket szereltek fel, amelyek mutatják mikor célszerű a szórógépeket megindítani. A zaj elleni védelemről is gondoskodtak: a hiiakon üvegfal, a lakott települések mentén fa, műanyag, betonfal vagy földgát csökkenti az autók keltette zajt.


A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat fővállalkozásában,
több mint 100 alvállalkozó részvételével elkészült autóút kétszer
kétsávos, burkolata a legkorszerűbb, érdesített homok-aszfalt
keverék.

    A közlekedés akár meg is indulhatna, ám még hátra van néhány
helyen a vízelvezető árkok burkolása, az útpadka kiképzése, a
növények, fák, bokrok, cserjék telepítése. Előreláthatóan az eredeti
határidőnek megfelelően, október végén lesz a műszaki átadás,
novemberben pedig megindulhat a közlekedés. Ez pedig azonnal
érezteti majd jótékony hatását a budapesti forgalomban. Az átutazó
járművek egy része ugyanis ily módon elkerülheti a belső
kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezer autóval
tehermentesülnek a budapesti útak, főleg a Mártírok útján és a
Petőfi hídon mérséklődhetnek a torlódások. Persze az igazi változást
a következő ütem megvalósulása hozhatja, ami majd az M1-es és az
M5-ös utat közvetlenül köti össze. E munkára várhatóan nemzetközi
versenytárgyalást írnak majd ki. (MTI)



1990. szeptember 16., vasárnap 14:46


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD