|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Szállításkapacitás felajánlása
"Húsz orvos és orvosi felszerelések,
élelmiszerek Romániába történő kiszállítását ajánlja fel a Tér- és
Forma Rt. és az Auto-Coop Kisszövetkezet. Éjjjel-nappal várjuk
jelentkezésüket a következő címen: Budapest XIV., Fogarassy út 127.
sz. Telefon: 1-633-943 - Bauer Árpád ügyvezető igazgató."
SZER román nyelvű adása:
Románia és a hadsereg
"A katonaság mindig is az egyensúly egyik forrása volt, kész a
demokrácia restaurációjára. Ha a politikai helyzet szélsőséges, vagy
anarchista rendszer irányába fejlődik, a hadsereg mindig
közbeavatkozik, egy ideig fontos szerepet játszik, majd visszavonul,
és helyet ad a népi intézményeknek. Romániában a hadseregnek
gyökerei vannak a népben, a hadsereg nincs elszigetelve a néptől,
úgy mint ahogy a Securitate emberei vannak, akik saját népünk érdekei
ellen harcolnak, és ebben vezető szerepet játszanak."
|
|
|
|
|
|
|
Vasutassztrájk - Walesa sem segített
|
Zsebesi Zsolt, az MTI tudósítója jelenti:
Varsó, 1990. május 27. vasárnap (MTI-tud) - Nem segített
Lech Walesa szombat éjszakai slupski békítési kísérlete sem és a
négy lengyel vasutas-szakszervezet közül három (a Szolidaritás
változatlanul elítéli az akciót) - hétfő délutánra másfél órás, az
egész lengyel vasúti hálózatra kiterjedő általános figyelmeztető
sztrájkot hirdetett.
Ha a kormány ezek után sem küld Slupskba küldöttséget, akkor a vasutasok kedden 18 órától Lengyelország egész területén leállítják a vasúti teherforgalmat, majd a bértárgyalások további késése esetén még aznap az egész személyforgalmat is. Kivételt csak a nemzetközi személyvonatok és a tranzitszállítmányok képeznek. A vasutasok újabb levélben kérték Mazowiecki kormányfőt a tárgyalások előmozdítására.
Erről vasárnap hajnalban döntött az országos sztrájkbizottság, miután Lech Walesa, akit egy héttel korábban hiába hívtak a vasutasok Slupskba, a sztrájk főhadiszállására, szombaton, nem sokkal éjfél előtt mégiscsak megjelent a sztrájkolók között. Több órás tárgyaláson igyekezett a sztrájkolókat az akció felhagyására rábírni, de - mint a PAP lengyel hírügynökség jelenti - külön találkozott ugyan a több mint két hetes éhségsztrájkját felfüggesztő mintegy 40 slupski vasutassal, mégis szó nélkül távozott a helyszínről. A várakozó újságíróknak csak ennyit vetett oda: ,,Én itt sem voltam ,,
Úgy tűnik, hogy teljesen megmerevedtek a frontok. A kormány erősnek akar mutatkozni és a sztrájkokat törvénytelennek tartja, azok idején nem hajlandó bértárgyalásokat kezdeni, még kevésbé a béreket emelni. Attól tart, hogy meghátrálása bérkövetelési lavinát indítana el, ami az eddigi kegyetlen, de eredményes inflációellenes politikáját futtatná zátonyra. A vasutasok követelése az, hogy ebben az ágazatban a béreket az országos átlagnál 10 százalékkal magasabbra emeljék. Jelenleg annak csak mintegy 70 százalékát kapják. +++
1990. május 27., vasárnap 16:31
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Kimentünk az utcvára minden cél nélkül, boldogan. A Felszabadulás téren az emberek egymást ölelgették, s kisvártatva kibontott magyar és román zászlók alatt ünneplő tömeg érkezett a Keleti pályaudvar felől. A napok óta a diktátor bukását követelő éhség- és ülősztrájkot folytatók jöttek. A járókelők közéjük álltak. Mámor, boldogság, megkönnyebbülés az arcokon. Mindenki sírással küszködött, többen sírtak is. A következő órákban és napokban megmozdult az egész magyar társadalom, korábban elképzelhetetlen nemzeti egységben aktivizálódtak az energiák, mindenki, mindennel, mindenféleképpen segíteni akart."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|