|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása
"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése
tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna
teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk
nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket
ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig
vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan
vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve
internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:
Meddig mehet el Románia?
"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze,
hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság
visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne
kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben
lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben
beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági
együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a
legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét
Románia lakossága itta meg."
|
|
|
|
|
|
|
Total-benzinkutak nyílnak Magyarországon
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1989. december 20. szerda (MTI-tud) - Total- benzinkutak nyílnak rövidesen Magyaroszágon, egy új vegyesvállalat létrejöttével. Az ÁFOR, a Mineralimpex és a francia állami kőolajipari vállalat, a Total képviselői szerdán Párizsban aláírták a szándéknyilatkozatot az új, kétszáz millió forintos alaptőkével létesülő vegyesvállalat megalapításáról.
Az elképzelések szerint a Total közreműködésével a kilencvenes években több mint negyven korszerű töltőállomás létesül Magyaroszágon, kisebb részben a meglévő ÁFOR-kutak korszerűsítésével, túlnyomó részben azonban teljesen új állomások építésével. A Total-kutak mellett mindenütt lesznek szervízállomások, shopok. Az első négy állomás helyét már ki is jelölték: kettő közülük az M 5-ös autópálya 67-es kilométerénél épül fel, az út két oldalán, a harmadik Székesfehérvárott a régi balatoni út mentén, a negyedik Mosonmagyaróvárott, a meglévő ÁFOR kút teljes átalakításával. A Total ötven százalékos tőkerészesedést vállalt, a másik ötven százalékot a magyar vállatok fedezik. Szokorai István, az AFOR vezérigazgatója az MTI párizsi tudósítójának elmondta: a magyarországi töltőállomás-hálózat korszerűsítése, kibővítése elengedhetetlen feltétele a gazdasági felzárkózásnak. Ehhez azonban több milliárd forintra lenne szükség, s ez jelenleg érthetően nem áll rendelkezésre. A vegyesvállalat létrehozásával ezen a gondon lehet részben segíteni. A francia vállalat nemcsak tőkét, hanem technikát és irányítási tapasztalatokat is hoz Magyarországra, s ez is megyorsíthatja a hálózat fejlesztését. +++
1989. december 20., szerda 16:50
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra
"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|