Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 20.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Dunai Vasmű Munkástanácsa I. közgyűlésének állásfoglalása

"A kormány tehetetlen az új munkahelyek megteremtése tekintetében. Új munkahelyeket csak tőkeerős egyének tudtak volna teremteni, de ezt eddigi társadalmi és gazdasági berendezkedésünk nem tette lehetővé. Ezen keresztül azt sem, hogy külföldi hiteleket ne csak az állam, hanem magánszemély is felvehessen. Ez odáig vezetett, hogy a hiteleket elherdálták, félbehagyott, gazdaságtalan vagy nem működő nagy beruházásokra pazarolták, illetve internacionalista segítségnyújtásra dobták ki."
BBC, Panoráma:

Meddig mehet el Románia?

"A romániai életszínvonal rohamos csökkenése azzal függött össze, hogy Ceausescu a 11 milliárd dolláros külföldi adósság visszafizetését tökélte el azzal a céllal, hogy országa ne kerülhessen külső nyomás alá. Bukarest tehát jelentős mértékben lecsökkentette a nyugati behozatalt és az elmúlt másfél évben beletörődött abba is, hogy a Közös Piac felfüggesztette a gazdasági együttműködési tárgyalásokat, az Egyesült Államok pedig megvonta a legnagyobb kedvezményt jelentő státuszt Romániától. Mindennek levét Románia lakossága itta meg."

Vasutassztrájk

1989. december 20., szerda - Szerda reggel 5 és 6 óra között sztrájkoltak a mozdonyvezetők. Mészáros András, a Magyar Államvasutak vezérigazgató-helyettese az MTI tájékoztatására elmondta: túlnyomórészt az előre egyeztetett rend szerint zajlott le a munkabeszüntetés. A mozdonyvezetők a vonatokat nem továbbították, de ígéretük szerint a minimális szolgáltatásokat - fűtést, világítást - ez alatt az idő alatt is biztosították. Az utasoktól panasz nem érkezett a MÁV-hoz, megértéssel vették tudomásul az egyórás késést. Nagyon szórványosan előfordult az is, hogy mozdonyvezetők úgy döntöttek, nem sztrájkolnak, így például a Miskolc-Budapest között közlekedő távolsági személyvonat a menetrend szerint megérkezett. Pápa térségében a helyi motorvonatok vezetői sem éltek sztrájkjogukkal. A hat órakor véget ért sztrájknak a vasút menetrendjét befolyásoló utolsó következményei várhatóan a déli, kora délutáni órákra számolhatók fel.

A legnagyobb ingázó megyének számító Szabolcs-Szatmárban csak
kisebb zavarokat okozott a mozdonyvezetők sztrájkja, pedig csaknem
50 személyvonat vesztegelt az állomásokon. Az utasforgalom a
munkabeszüntetés ideje alatt meglehetősen gyér volt, aki tehette
nyilván korábbi vagy későbbi vonatot választott. A sztrájk ideje
alatt a nemzetközi teherforgalom szinte zavartalan volt. A
tolatómozdonyok ugyan álltak, ez azonban nem akadályozta a munkát,
mert az üzemigazgatóság vezetői jobb szervezéssel előre megoldották
az áruátrakást.

    A hegyeshalmi és a rajkai határállomáson a sztrájk idején
egy-egy személyvonat állt. A Rába Magyar Vagon- és Gépgyártól kapott
információ szerint a sztrájk miatt elkésett dolgozók száma nem érte
el a százat. A győri gyár egyébként a várható késések
figyelembevételével állította a győri állomás elé azokat a buszokat,
amelyek a dolgozókat munkahelyükre szállították.

    A két nagy Heves megyei vasúti csomóponton, Hatvanban és
Füzesabonyban az utazni készülők fegyelmezetten vették tudomásul,
hogy a mozdonyvezetők reggel 5 és 6 óra között beszüntették a
munkát. A várakozó utazók többsége egyetértett a mozdonyvezetők
béremelési követelésével. A felelős vasútigazgatóság itt is
megerősítette: a déli órákra valószínűleg ,,utolérik,, a
menetrendet. (MTI)


1989. december 20., szerda 09:26


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (12.22-12.24) - A temesvári szikra

"Jószerével az egész ország a rádióra tapadva élt, leste a híreket, hogyan alalkul a gyűlölt fasiszta diktátor sorsa, porba hullik-e végre a hatalma? Temesvárott prolongálódott a harc, a hírek szerint egyre jobban eldurvultak a hatóságok, egyre elszántatbban harcolt a lakosság. 20-án Brassóban is megmozdultak. Ez nagy megkönnyebbülés volt, hiszen mutatta, hogy valódi népfelkelés indulhat meg, nem marad elszigetelt a temesvári konfluktus."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD