Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › december 18.
1989  1990
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
1989. december
HKSzeCsPSzoV
27282930123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Független Kisgazdapárt közleménye

"A Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt Országos Politikai Bizottsága, Országos Intézőbizottsága és a megyei vezetők együttes értekezlete egyhangú határozatot hozott arról, hogy a Magyar Demokrata Fórum és a Szabad Demokraták Szövetsége által szervezett hétfő esti, a Hősök terén megtartásra kerülő nagygyűléshez csatlakozik és támogatja azt. Egyben az értekezlet résztvevői a leghatározottabban tiltakoznak Tőkés László személyét ért atrocitások miatt, a román diktatúra erőszakos temesvári fellépése ellen."
SZER, Világhíradó:

A Világbank jelentése

"A bank becslése szerint a törlesztési szükséglet az idén 2 és fél milliárd dollárra rúgott, előrevetítve ez az összeg 1991-ben 2,8 milliárd dollár lesz, majd csökken 1998-ra egy milliárd dollár alá. A Világbank szakértői külön kiemelik, hogy a magyar kormány egyre gyorsabban és megbízhatóbban továbbítja a banknak a gazdasági adatokat, és az adatszolgáltatás egyre jobban támaszkodik a világgazdaságban elfogadott könyvelési és számlázási módszerekre."

A Fővárosi Tanács VB ülése

1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.

Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a
terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy
a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg.
Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők
nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a
lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették
azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet.

    A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos
érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő
forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti
gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs
területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes
szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a
városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő
megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés
döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi
költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás
autópálya kiépítése.

    A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az
M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal
vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg.
Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának
a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve
a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse
elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti
véleményezését. (MTI)


1989. december 18., hétfő 18:10


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"A december 18-ára összehívott intézőbizottsági ülésen Prepeliczay István nem érvelve, vitatkozva, hanem durva becsmérlő módon támadta a kecskeméti gyűlésen résztvevőket, így engem is. Az elhangzottakra röviden válaszoltam. Visszautasítottam, sőt rágalmazónak tartottam egyik megjegyzést. Ez a politikai képződmény - hangsúlyoztam, amely a Független Kisgazdapárt eredeti célkitűzéseitől, stílusától merőben ellentétes, antidemokratikus, emiatt tartalmilag, akarva akaratlanul lényegében bolsevista jellegű párt, ahol a kisebbség vindikálja magának a hatalmat, mégpedig olyat, amely a személyes ambíciókat helyezi előtérbe."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD