Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 22.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél a Magyar Köztársaság Országgyűlése elnökének

"Meglepetéssel értesültünk, hogy a vonatkozó rendelkezések értelmében csak olyan magyar állampolgár szavazhat, aki a választások idején Magyarországon tartózkodik. Alulírottak valamennyien jelenleg külföldön élő magyar állampolgárok vagyunk, és ezen rendelkezések állampolgári jogainkat sértik."
SZER, Magyar híradó:

Fidesz-akadémia a szegénységről

"Jelenits a Bibliából és a kereszténység történetéből hozott szép példákat arra, hogy a szegények sorsa fölötti fölháborodás a hittel élők régi tapasztalata. Az ószövetségi próféták a gazdagokat Isten büntetésével riogatták, a kereszténység szeretetprogramja és Jézus példája meg egyenesen előírja az elesettek, a szegények támogatását. Maga Jézus - idézte Jelenits István Pál apostolt - önként vállalta a szegénységet, hogy bennünket embereket egy magasabb értelemben gazdaggá tegyen."

Bezárják a Renault boulogne-billancourti gyárát

Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti
Párizs, 1989. november 22. szerda (MTI-TUD) - Az állami tulajdonban levő nagy francia autógyár, a Renault Művek igazgatósága bejelentette, hogy bezárja a Párizs mellett levő, boulogne-billancourti telepét. A gyár leépítését fokozatosan hajtják végre és 1992-ben fejezik be. Michel Rocard miniszterelnök, a tulajdonos francia állam képviseletében közölte, hogy hozzájárul a döntéshez. Bár az üzem működését már évek óta visszafejlesztették, még mindig négyezer dolgozót érint a bezárás.

A billancourti üzem a francia autógyártás ,,őshazája,, s egyben
a francia munkásmozgalom egyik fellegvára volt. 1898-ban itt
készítette el kis műhelyében első gépkocsiját Louis Renault, itt
épült fel az első autógyár, amely a századelőn már évente ezernél
több gépkocsit állított elő. A második világháború előtt a termelés
napi 250 autó volt. A háborúban súlyosan megsérült üzemét a
tulajdonos halála után még 1945-ben vették állami tulajdonba és
gyorsan fejlesztették, elsősorban kisfogyasztású ,,népautókat,,
gyártottak nagy sorozatban, köztük a hosszú éveken át rendkívül
népszerű R-4 típusú kiskocsit. A hatvanas évek végére a gyárban 21
ezren dolgoztak.

    A Renault művek időközben több új, korszerű telephelyet épített
s a billancourti üzemet az utóbbi években már nem fejlesztettek,
arra hivatkozva, hogy elhelyezése gátolja a termelés bővítést. Az
üzem ugyanis a Szajna egy kisebb szigetére épült s csak hidakon át
közelíthető meg.

    A Renault gyári munkások híresek voltak szervezettségükről,
bátor bérharcaikról és politikai akcióikról is. Több nagy sztrájk
indult ki innen - egyebek között 1947-ben és 1968-ban. Nem egyszer
vezettek a munkabeszüntetések erőszakos cselekményekhez is. Amikor a
hetvenes években egy őr megölt egy - maoistának nevezett -
szakszervezeti aktívistát, a tiltakozó mozgalmat nem kisebb
egyéniség vezette, mint Jean-Paul Sartre, a világhírű író és
filozófus. Az elmúlt években is súlyos konfliktus középpontja lett
az üzem: a gyárvezetés kizárt és bírósági eljárás elé állíttatott
tíz szakszervezeti aktívistát, akiknek ügyében még mindig nem ért
véget a jogi eljárás. A ,,billancourti tízek,, mellett éppen hétfőn
volt sokezres tüntetés Párizsban. +++


1989. november 22., szerda 08:32


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - Prága szelíd forradalma (10.27-11.27)

"Kora délután a Vencel téren ismát tüntetni kezdtek. Több tízezer ember gyűlt össze. A Szent Vencel-szobor lábánál, és följebb, ott, ahol Palach égette el magát, egész gyertyatenger hullámzott, mindenfelé virágok díszlettek."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD