|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF Országos Elnökségének nyilatkozata
"Ez a mostani kierőszakolt népszavazás veszélyes csapda a
tájékozatlan nemzet számára. A négy közül három kérdésben már
döntött a parlament. Az ezekről való újbóli szavazás teljesen
fölösleges, csak arra szolgál, hogy az ezekre a kérdésekre adandó
nyilvánvaló igenek mellé odalophassanak egy olyan igent is, amellyel
a nép lemond az elnökválasztás jogáról. "
BBC, Panoráma:
Németh Miklós a meghamisított adatokról
"Az Országgyűlés mai
ülésén nemzetközileg is szenzációs volt Németh Miklós miniszterelnök
beszéde, aki áttekintést adott a katasztrofálisnak mondható
gazdasági helyzetről, de azt a meglepő őszinte beismerést tette,
hogy az akkori magyar kormány 1982-ben, amikor Magyarország
felvételét kérte a Nemzetközi Valutaalapba, megszépítette,
mondhatnánk meghamisította a gazdasági adatokat; letagadott mind az
adósságállományból, mind a költségvetés hiányából. Aki szereti a
nagy számokat, az most megtudhatta, hogy az év végére a bruttó
nemzetközi adósság 20, a nettó 14 milliárd dollárt fog kitenni és az
államháztartás hiánya 1.100 milliárd forintot."
|
|
|
|
|
|
|
Katonai hírmagyarázónk írja: A német egység kérdése és az európai biztonság 1.
|
1989 november 21. kedd (MTI-PRESS) - Vannak, akik szrint az NDK-ban az utóbbi hetekben szinte robbanásszerűen bekövetkezett politikai változások máris teljesen új helyzetet teremtettek a két koalíció - a NATO és a Varsói Szerződés földrészünk szívében húzódó közvetlen ,,harcérintkezési,, vonalán. Tehát abban a közép-európai térségben, ahol a két szövetségi rendszernek még mindíg a leghatalmasabb katonai erői koncentrálódnak, bár - szerencsére - nem fenyeget a bármikori fegyveres összecsapás réme, mint valamikor a hidegháboú letűnt időszakában.
Szerencsére. De mégis, ha igaznak bizonyulnak azok az előrejelzések, hogy a következő évtizedben a sokáig felszín alá szorított ,,német kérdés,, ismét a kontinetális biztonság központi kérdésévé válik, mi várható az ,,egy nemzet, két állam,, bonyolult problémáinak ilyen, vagy olyan megoldásában? Lehetséges, és milyen alapon lehetséges a belátható jövőben újraegyesítés a rendkívül érzékeny európai status quo megbontása nélkül? Hogyan ítélik meg ezt a dilemmát a második világháborúban győztes nagyhatalmak? Az itt feltett kérdések egyelőre megválaszolatlanok és nyitottak, noha a legközvetlenebbül érintik Európában az elmúlt néhány évtizedben nem kis erőfeszítésekkel kiépített biztonsági rendszert, a háború elhárítását szolgáló viszonylagos egyensúlyi viszonyokat, az 1945 után történelmileg kialakult államhatárok sérthetetlenségét. Vagyis egészében véve azt a politikai-katonai felépítményt, amely mindeddig garantálta kontinensünk két felének békés együttlétezését, a kölcsönösen megsemmisítő fegyveres konfliktus elkerülését. Dehát végülis milyen irányba vezet és vezethet az NDK-ban az összeurópai folyamatokra is kiható átrendeződés, amelynek ,,kisugárzása,, minőségileg egészen más, mint a lengyelországi vagy Magyarországi politikai-gazdasági megújulás? A másság mindenekelőtt a Német Demokratikus Köztársaság geopolitikai-geostratégiai (katonaföldrajzi) elhelyezéséből adódik, de ez a megállapítás ugyanilyen mértékben érvényes az NSZK-ra is, miután a két német állam, az Egyesült Államok és a Szovjetunió biztonsági érdekeinek szempontjából egyaránt kulcsfontosságú ,,hídfőállás,, ,legalábbis politikai értelemben. (folyt)
1989. november 21., kedd 13:52
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|