|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF Országos Elnökségének nyilatkozata
"Ez a mostani kierőszakolt népszavazás veszélyes csapda a
tájékozatlan nemzet számára. A négy közül három kérdésben már
döntött a parlament. Az ezekről való újbóli szavazás teljesen
fölösleges, csak arra szolgál, hogy az ezekre a kérdésekre adandó
nyilvánvaló igenek mellé odalophassanak egy olyan igent is, amellyel
a nép lemond az elnökválasztás jogáról. "
BBC, Panoráma:
Németh Miklós a meghamisított adatokról
"Az Országgyűlés mai
ülésén nemzetközileg is szenzációs volt Németh Miklós miniszterelnök
beszéde, aki áttekintést adott a katasztrofálisnak mondható
gazdasági helyzetről, de azt a meglepő őszinte beismerést tette,
hogy az akkori magyar kormány 1982-ben, amikor Magyarország
felvételét kérte a Nemzetközi Valutaalapba, megszépítette,
mondhatnánk meghamisította a gazdasági adatokat; letagadott mind az
adósságállományból, mind a költségvetés hiányából. Aki szereti a
nagy számokat, az most megtudhatta, hogy az év végére a bruttó
nemzetközi adósság 20, a nettó 14 milliárd dollárt fog kitenni és az
államháztartás hiánya 1.100 milliárd forintot."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - első nap (33. rész)
|
A jelenlegi tervidőszakban ennek az ágazatnak juttatott 2,2 milliárdos támogatás még a kikötők működőképességének fenntartására sem elegendő, nemhogy fejlesztésre. A közlekedési rendszer gerincét a vasút alkotja. A bizottság elnöke figyelmeztetett arra, hogy a vasútnál koncentrálódott hatalmas értékű eszközállomány elhasználódása, a vasúttal kapcsolatos koncepciók évenkénti változása az egész vasút használhatóságának színvonalát erősen rontotta. A romló tendenciák megfékezésére évente mintegy 15 milliárd forint fejlesztésre és 13 milliárd forint fenntartási költségre lenne szükség. Ezzel szemben az idén a terv 7,4 milliárdot irányoz elő a fejlesztésre és 10,8 milliárdot a fenntartásra. Ez még az eszközállomány megőrzését sem teszi lehetővé. A helyzet felvázolásával a bizottságnak nem az a célja, hogy ,,benyújtsa a számlát,, a kormánynak, mindössze arra akar rávilágítani, hogy a gazdaság teljesítményének növeléséhez feltétlenül szükség van az infrastrukturális beruházások növelésére. A bizottság ezért azt javasolja: a közúthálózatnál már 1990-ben el kell érni, hogy minden kiadását útalap finanszírozza, a tervalkut mellőzve. Javasolják, hogy a lehető legrövidebb időn belül önálló napirendi pontként kerüljön a Parlament elé a vasúti közlekedés helyzete. Célszerű lenne, hogy az Országgyűlés már jövőre megtárgyaljon egy átfogó közlekedéspolitikai koncepciót, amely az ezredfordulóig felvázolná az ágazat jövőjét. Az előadó végezetül röviden érintette a lakásgazdálkodás helyzetét, rámutatva, hogy az állam fokozatosan ki akar vonulni a lakásépítés és -fenntartás feladatából. Ez a bizottság számára elfogadhatatlan. Ezért azt javasolja a Parlamentnek, hogy a jelenlegi vitában ne foglaljon állást a tervezet lakásgazdálkodási koncepciójával kapcsolatban, hanem azt egy átfogó vita keretében tekintse át. A testület indítványozza azt is, hogy gyorsítsák fel az önkormányzatokról szóló törvény előkészületeit, s ennek bevezetésével egyidejűleg alakítsák ki a hosszú távú lakásgazdálkodás irányelveit. Ennek egyik kulcsa lenne a tulajdonviszonyok rendezése. Összegezve az elmondottakat, Nagyiványi András kijelentette, hogy az építési és közlekedési bizottság nem támogatja az előterjesztésnek az infrastruktúrára, illetve a lakásgazdálkodásra vonatkozó elképzeléseit. (folyt.köv.)
1989. november 21., kedd 18:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|