Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › november 21.
1989  1990
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. november
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930123
45678910
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF Országos Elnökségének nyilatkozata

"Ez a mostani kierőszakolt népszavazás veszélyes csapda a tájékozatlan nemzet számára. A négy közül három kérdésben már döntött a parlament. Az ezekről való újbóli szavazás teljesen fölösleges, csak arra szolgál, hogy az ezekre a kérdésekre adandó nyilvánvaló igenek mellé odalophassanak egy olyan igent is, amellyel a nép lemond az elnökválasztás jogáról. "
BBC, Panoráma:

Németh Miklós a meghamisított adatokról

"Az Országgyűlés mai ülésén nemzetközileg is szenzációs volt Németh Miklós miniszterelnök beszéde, aki áttekintést adott a katasztrofálisnak mondható gazdasági helyzetről, de azt a meglepő őszinte beismerést tette, hogy az akkori magyar kormány 1982-ben, amikor Magyarország felvételét kérte a Nemzetközi Valutaalapba, megszépítette, mondhatnánk meghamisította a gazdasági adatokat; letagadott mind az adósságállományból, mind a költségvetés hiányából. Aki szereti a nagy számokat, az most megtudhatta, hogy az év végére a bruttó nemzetközi adósság 20, a nettó 14 milliárd dollárt fog kitenni és az államháztartás hiánya 1.100 milliárd forintot."

Országgyűlés - első nap (33. rész)

A jelenlegi tervidőszakban ennek az ágazatnak juttatott 2,2
milliárdos támogatás még a kikötők működőképességének fenntartására
sem elegendő, nemhogy fejlesztésre.

    A közlekedési rendszer gerincét a vasút alkotja. A bizottság
elnöke figyelmeztetett arra, hogy a vasútnál koncentrálódott hatalmas
értékű eszközállomány elhasználódása, a vasúttal kapcsolatos
koncepciók évenkénti változása az egész vasút használhatóságának
színvonalát erősen rontotta. A romló tendenciák megfékezésére évente
mintegy 15 milliárd forint fejlesztésre és 13 milliárd forint
fenntartási költségre lenne szükség. Ezzel szemben az idén a terv
7,4 milliárdot irányoz elő a fejlesztésre és 10,8 milliárdot a
fenntartásra. Ez még az eszközállomány megőrzését sem teszi
lehetővé.

    A helyzet felvázolásával a bizottságnak nem az a célja, hogy
,,benyújtsa a számlát,, a kormánynak, mindössze arra akar
rávilágítani, hogy a gazdaság teljesítményének növeléséhez
feltétlenül szükség van az infrastrukturális beruházások növelésére.
A bizottság ezért azt javasolja: a közúthálózatnál már 1990-ben el
kell érni, hogy minden kiadását útalap finanszírozza, a tervalkut
mellőzve. Javasolják, hogy a lehető legrövidebb időn belül önálló
napirendi pontként kerüljön a Parlament elé a vasúti közlekedés
helyzete. Célszerű lenne, hogy az Országgyűlés már jövőre
megtárgyaljon egy átfogó közlekedéspolitikai koncepciót, amely az
ezredfordulóig felvázolná az ágazat jövőjét.

    Az előadó végezetül röviden érintette a lakásgazdálkodás
helyzetét, rámutatva, hogy az állam fokozatosan ki akar vonulni a
lakásépítés és -fenntartás feladatából. Ez a bizottság számára
elfogadhatatlan. Ezért azt javasolja a Parlamentnek, hogy a
jelenlegi vitában ne foglaljon állást a tervezet lakásgazdálkodási
koncepciójával kapcsolatban, hanem azt egy átfogó vita keretében
tekintse át. A testület indítványozza azt is, hogy gyorsítsák fel az
önkormányzatokról szóló törvény előkészületeit, s ennek
bevezetésével egyidejűleg alakítsák ki a hosszú távú
lakásgazdálkodás irányelveit. Ennek egyik kulcsa lenne a
tulajdonviszonyok rendezése. Összegezve az elmondottakat, Nagyiványi
András kijelentette, hogy az építési és közlekedési bizottság nem
támogatja az előterjesztésnek az infrastruktúrára, illetve a
lakásgazdálkodásra vonatkozó elképzeléseit. (folyt.köv.)


1989. november 21., kedd 18:39


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - Prága szelíd forradalma (10.27-11.27)

"Reggel ragyogó napsütésre ébredtünk, a prágai háztetők felett azonban hideg, sarki szél fütyült. Mertzcel fogadni mertünk volna, hogy ilyen farkasordító hidegben nincs az a bolond, aki tüntetni menjen. Zdenekkel együtt délelőtt a Képzőművészeti Főiskolára látogattunk el, a forradalmi ifjúság egyik főhadiszállására."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD