|
|
|
|
A magyar glasznoszty
|
-------------------- München, 1989. november 14. (SZER, Autórádió) - Úgy látszik, a magyar autóstársadalmat csak nem akarják békén hagyni, mindig kitalálnak valamit, amivel idegesíteni lehet az autótulajdonosokat: hol a vámemeléssel, hol az ÁFA bevezetésével, hogy meg egy kis benzinár-emeléssel. Szóval: sokmindenről beszélnek, de nemcsak a kocsmákban, meg a fodrásznál, manikűrösnél a jólértesültek, hanem a hivatalos állami rádióban, televízióban is -, természetesen a magyar glasznoszty nevében. Sajnos az elmúlt közel 50 évben már hozzászoktunk: ha valamiről beszélnek és megpróbálnak megnyugtatni, hogy nincs baj, akkor már mindenki tudja, hogy nagy baj van. Nem lesz húshiány - nyugtatnak az illetékesek. Nem lesz cukorhiány - repítik fel másnap a hírt. Mindenki nyilatkozik és nyugtat -, de azért beleültetik az emberek fülébe azt a bizonyos bogarat, hogy ne tudjon nyugodtan aludni, hogy azon törje a fejét: hogyan tud minél előbb keményvalutához jutni, és valamilyen úton-módon egy ütött-kopott, de még mindig guruló járműre szert tenni. Ezért nézzük csak meg ezt a vám-emelési ügyet. A tévében már vasárnap este megemlítették, hogy se megerősíteni, se cáfolni nem tudják a magánimport körüli változásokról lábrakapott híreket. Ezt hétfőn reggel a rádióban is megismételte a vámőrség egyik vezetője. Aztán délután - ugyancsak hivatalosan - bejelentették, hogy ezentúl éjjel-nappal vámkezelnek. Persze ez egyértelműen csak alátámasztotta és növelte azt a pánikot, melyet már az a bizonyos csütörtöki minisztertanácsi ülés és döntés sem tudott lecsillapítani, hiszen a rákövetkező hétvégén, szombaton és vasárnap 1400 nyugati gépkocsi érkezett az országba. Ha 35 ezer schillinges, vagy ötezer márkás átlagértéket veszek -, akkor is legalább hétmillió nyugatnémet márka vándorolt ki az országból egyetlenegy hétvégén. (folyt.)
1989. november 14., kedd
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|