 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
OS:
A Recski Szövetség közleménye
"... közgyűlést tartunk 1989. november 11-én, délelőtt 10
órakor a Jurta Színházban. Tárgy: a rehabilitáció helyzete, közelgő
választások, alapszabály-módosítás. Minden tagunkat szeretettel
várunk."
BBC, Panoráma:
Az MSZMP újjászervezése
"Nem túl rózsás jövőt jósolok az újjáalakuló MSZMP-nek, több
okból is. Nyilvánvalóan ez egy olyan párt, amelyik azonosul az
elmúlt 40 év hibáival, eredményeivel, amit ők úgy látnak mint
eredmények, de hát én úgy látom, hogy a magyar állampolgárok számára
ez a 40 év egy olyan periódus, amit lezártnak látnak, amit
szeretnének elfelejteni, amit valamilyen módon most szeretnének
visszacsinálni. Ez egy nehézség már az MSZMP számára."
|
|
 |
|
 |
 |
 |

Az idén elkészül az M0-ás körgyűrű első szakasza
|

1990. január 3., szerda - Az idén átadják az M0-ás budapesti
autópálya körgyűrű első 15 kilométeres szakaszát. Az építkezésen
jelenleg téli szünet van, ám ez nem jelent tétlenséget, a tavaszi
indulásra készülve a géppark nagyjavítását, felújítását végzik. A
Csepel-szigeten néhány hete átadott üzemmérnökségi telep épületeiben
megkezdődött a próbaüzem, erről a bázisról biztosítják majd az
autópálya zökkenőmentes forgalmának feltételeit - a téli sózást, a
technikai berendezések működését stb. Megkezdődött a személyzet
kiképzése, a gépészek, karbantartók felvétele.
A generálkivitelező Aszfaltútépítő Vállalat tájékoztatása szerint az M1-est az M5-ös úttal összekötő félkörgyűrű budai oldalán a téli szünetig befejezték a földmunkákat az építők, tavasszal itt az alapstabilizációs réteg kialakításával indul majd újból a munka. Az út a hárosi Duna-hídon vezet tovább, ahol most sem pihennek a szerelők, hamarosan hozzálátnak, hogy speciális hidraulikák segítségével a jelenleg ,,máglyán,, álló hídszerkezetet végleges helyére, a pillérek saruira eresszék. A soroksári Duna-ág felett ívelő négysávos autópályahídon viszont akár már meg is indulhatna a forgalom, itt már a terhelési próbákon is túl vannak, s csupán a csatlakozó részek földmunkái várnak még befejezésre. Ugyancsak a tavaszi, nyári hónapok feladata, hogy az M5-ösbe torkolló, még el nem készült útszakaszon a több rétegből álló burkolatot kialakítsák. A tervek szerint októberben megindulhatnak a járművek az M0-ás úton, ami a Dunántúl és az Alföld közötti közlekedést egyszerűsíti, s egyúttal a budapesti tranzitforgalmat is csökkenti majd. (MTI)
1990. január 2., kedd 19:19
|

Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
 |
|
|