|
|
|
|
Bécs-Hegyeshalom autópálya - kezdési ünnepség (2.rész)
|
Wolfgang Schüssel elmondta, hogy a mindkét irányban tömeges méretű és még tovább növekvő osztrák-magyar és nemzetközi turista- és egyéb gépkocsis forgalom, valamint a tervezett bécs-budapesti világkiállítás követelményei egyszerűen elengedhetetlenné teszik a burgenlandi autópálya megépítését. A magyar határra vívő mai országút egész sor településen tönkreteszi az életkörülményeket, s ma már rendkívül veszélyes is: a legutóbbi öt évben például az itt történt autóbaleseteknek 77 halálos és több mint 1000 sebesült áldozata volt. Az autópálya számára csaknem tucatnyi lehetséges változat közül kiválasztott vonalvezetés, a történelmileg kialakult úgynevezett ,,római út,, a legjobb megoldás, mert elkerüli a településeket, nem vesz el helyet érintetlen természeti értékektől, továbbá a legrövidebb és ezért a legolcsóbban megépíthető útvonalát kínálja a határhoz. A jelenlegi országút nyomvonalának módosítása, a településeken kívülre vezetése az érintett helységek gondjait megoldaná, de a forgalom igényeinek nem tenne eleget, és nem csökkentené lényegesen a balesetveszélyt - mutatott rá a miniszter. Hans Sipötz többek között kitért a környezetvédőknek arra az aggályára, hogy a burgenlandi autópálya szinte mágnesként vonzza majd és tovább fokozza az autósforgalmat, megnövelve e tájon a természeti környezet terhelését. A tartományi kormányzat vezetője azzal érvelt, hogy ez a közlekedési terhelés Burgenlandban máris megvan, és a tapasztalatok szerint a forgalomemelkedést a rossz útviszonyok nem tartóztatják fel, legfeljebb a helyi lakosságot is közvetlenül sújtják veszélyeikkel és környezeti ártalmaikkal. A kormányzati tervek szerint a burgenlandi autópálya első része, amely a korábban elkészült Alsó-Ausztria szakasztól Parndorfig terjed, 1991 őszére épül meg, a nickelsdorfi határátkelőhelyre vezető másik rész munkálatai pedig 1994-ben fejeződnek be. +++
1989. november 1., szerda 08:52
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|