Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 30.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Szabad Demokraták Szövetségének állásfoglalása a politikai helyzet stabilizálásáról, a szabad választásokhoz vezető útról

"1. Tisztességes módon meg kell rendezni a 200 ezer honpolgár által kért népszavazást, mind a négy kérdésben. A népszavazásnak meg kell előznie az elnökválasztás kiírására vonatkozó döntést."
BBC, Panoráma:

Esetleges magyar semlegesség

"Ismét felmerült Magyarország semlegességének kérdése, ezúttal egy amerikai tévéinterjúban, ahol Sislin szovjet külügyi szakértő azt állította, hogy ez teljesen Magyarország elhatározásán múlik."

Újabb használt autókereskedés - egyelőre csak devizáért (1. rész)

1989. augusztus 14., hétfő - Újabb nyugati márkáju használt autókat kínáló kereskedés nyílik kedden Budapesten a III. kerület Zay út 24. szám alatt. A telepen a különböző használt típusokat egyelőre csak konvertibilis valutával rendelkezők vásárolhatják. Az üzletről hétfőn tartottak sajtótájékoztatót, a közelmúltban teljesen felújított hűvösvölgyi Balázs-vendéglőben.

Csákvári D. János, az NSZK-beli RF Euro-Car és a Mentor
kisszövetkezet képviseletében elmondta: az elavult hazai autópark
felfrissítésében bízva kezdtek közös vállalkozásba. A magyar piacot
perspektívikusan is fizetőképesnek ítélik. A telep nyitókészlete 40
autó, zömében Fordok, Opelok és Nissanok, átlagáruk 7000 DM. A
jelenleg kínált legidősebb gépkocsi 8 éves, a legolcsóbb egy 83-as
Mazda, amely 4900 márkába kerül, a legdrágább egy Suzuki dzsipp, 13
ezer márkáért. Az autók többbsége négy évnél fiatalabb.

    Az együttműködő parnerek tervbe vették, hogy a későbbiekben
esetleg forintért is árusítanak, addig is tárgyalásokat folytatnak
magyarországi Euro-Car üzletek és áruházak nyitásáról, ahol még Lada
alkatrészeket és Dacia kellékeket is kínálnának. Ilyen üzleteket
terveznek Budapesten, Miskolcon, Szegeden, Nagykanizsán, Győrött és
a Balaton partján. Elképzeléseik között szerepel még gépkocsi-lizing
bevezetése, autórendelések felvétele a Benelux-piacra,
benzinkút-bérlés és a TSZKER-rel közösen, használt gumiköpenyek
újrafutózása.

     x x x

    Ki tudja hány ilyen kereskedés nyílt meg az utóbbi hónapokban
hazánkban; valamennyi abban bízik, hogy a szinte katasztrofálisnak
mondható hazai gépkocsiellátásban keletkezett réseket ily módon
betömjék. Arra persze kevesebben gondoltak, hogy azok, akik sok
tízezer márkát kívánnak költeni új gépkocsira, már többnyire
beszerezték azokat (az első félévben több mint 20 ezer kocsit hoztak
be turistáink nyugatról), sokan pedig legfeljebb néhány ezer márkát
szánnak ilyen célra, s inkább elutaznak olyan területekre, ahol
kevesebb magyar jár - például Belgiumba vagy az NSZK északi
városaiba -, hogy ott olcsóbban kocsihoz jussanak. Ilyen körülmények
között aligha valószínű, hogy a használt nyugati autók
értékesítésére vállalkozók néhány száz járműnél többet el tudnak
majd adni a magyar piacon. (folyt.köv.)


1989. augusztus 14., hétfő 15:21


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Vajon miért fektetett Tivadar bácsi olyan nagy súlyt arra, hogy engem ne zárjanak ki. A magyarázat egyszerű. Antall Józseffel nagyon korrekt, jó viszonyom volt. Ő akkor már az MDF választási győzelmében gondolkodott és abszolút többség hiányában koalíciós együttműködésre a kisgazdapárttal és a keresztény demokratákkal. A kisgazdák körében pedig reám feltétlenül számított. Tivadar bácsi viszont elég jó politikus volt ahhoz, hogy jól követve az események fejlődését megszívlelendőnek tartsa Antall József kívánságát. Ezért búcsúzott Prepeliczayéktól az ajtóban úgy, hogy engem nem szabad kizárni a pártból."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD