Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 28.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangja, Világhíradó:

Rubel-gondok Magyarországon

"Közhelynek számít, hogy elszámolási rubel - tehát a transzfer-rubel körülbelül annyit ér, mint egy darab papír, amire számokat rajzoltak. Értéke csak a könyvelésben van, a tartozik és követel oldalakon -, ott is csak elméletben. Kimutatnak ugyan az országok egymás között a külkereskedelmi mérlegben passzívumot és aktívumot - de ennek nincs gyakorlati jelentősége -, mert például ezt az 580 millió elszámolási rubelt, ami Magyarországnak az első félévben a Szovjetuniótól járna csak áruszállítással lehet kiegyenlíteni nem pedig valutával. Ezért aztán az országnak egyre sürgősebb érdeke, hogy az államok közötti áruforgalmat olyan valutában számolják el és fizessék ki, ami a világ minden bankjában átváltható."

KGST gépipari - magyar vélemény

Nagy Károly, az MTI tudósítója jelenti:
Szófia, 1989. október 24. kedd (MTI-tud.) - Kedden a bolgár fővárosban megkezdődött a KGST gépipari együttműködési bizottságának 11. ülése. A három napos tanácskozáson a magyar küldöttséget Sós Gyula ipari miniszterhelyettes vezeti. A napirend gazdag, 18 pontból áll, közülük az együttműködés mechanizmusának fejlesztésével, az IL 96-300-as és a Tu 204-es személyszállító repülőgépek kooperációs gyártásával: a személygépkocsik szakosított kooperációs gyártásával, valamint a környezetvédelmi berendezésekre vonatkozó koncepcióval foglalkozók a legérdekesebbek.

A magyar delegációtól nyert tájékoztatás szerint Magyarország
küldöttsége nem számít jelentősebb előrelépésre az együttműködésben,
ehhez túlságosan eltérőek az egyes országok nézőpontjai. A várható
kompromisszum az integrációt érdemben nem viszi előbbre.

    Ami a személygépkocsi-kérdést illeti: a középkategóriájú autók -
Lada, Dacia stb. - gyártásának fejlesztése kerül napirendre,
amelyben a partnerországok kormányegyezményt szeretnének kötni, azt
bontanák le vállalati szerződésekre. A magyar kormány már ilyen
jellegű kötelezettséget nem vállal, ezért vállalati szinten ajánljuk
fel bizonyos részegységek szállítását személygépkocsik ellenében. A
végleges elképzeléseknek a jövő nyárig kell összeállniuk.

    A repülőgépeknél a magyar fél lényegében csak felhasználóként
érdekelt. Kooperációs szállításokat bizonyos berendezésekből és
fedélzeti ellenőrző rendszerekből itt is vállalnánk, de nem akkora
nagyságrendben, hogy azt ellentételezésnek lehessen tekinteni.
Igényünket mindenesetre fenntartjuk: amennyiben megfelelő lesz a
műszaki színvonal és az ár, 2000-ig 14 repülőgépet szeretnénk
vásárolni a Szovjetuniótól. Kormányegyezményt azonban - ez eldöntött
tény - a magyar fél ebben a kérdésben sem ír alá.

    A környezetvédelmi berendezések és műszerek támája még új a
Gépipari Együttműködési Bizottságban. Szófiában várhatóan csak
előkészületi lépéseket tesznek a konkrét feladatok kijelöléséhez.
+++


1989. október 24., kedd 20:31


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefon:

"Kedves Baló ur! Szeretettel üdvözöljük a TV 2 uj vezetésével. Igen szimpatikus és nagyon örülünk neki több száz idősekről van szó. Egy kérésünk van, ha lehetne, több vigjátékot, operát, oprettet szeretnénk, zenekari muzsikát, kevesebb bűnügyi filmet. A világ úgyis tele van bűnnel és tragédiával. Igen szükségünk van arra, hogy valami elterelje a jelenlegi politikai helyzetről a figyelmet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD