|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Világhíradó:
Rubel-gondok Magyarországon
"Közhelynek számít, hogy elszámolási rubel - tehát a
transzfer-rubel körülbelül annyit ér, mint egy darab papír, amire
számokat rajzoltak. Értéke csak a könyvelésben van, a tartozik és
követel oldalakon -, ott is csak elméletben. Kimutatnak ugyan az
országok egymás között a külkereskedelmi mérlegben passzívumot és
aktívumot - de ennek nincs gyakorlati jelentősége -, mert például
ezt az 580 millió elszámolási rubelt, ami Magyarországnak az első
félévben a Szovjetuniótól járna csak áruszállítással lehet
kiegyenlíteni nem pedig valutával. Ezért aztán az országnak egyre
sürgősebb érdeke, hogy az államok közötti áruforgalmat olyan
valutában számolják el és fizessék ki, ami a világ minden bankjában
átváltható."
|
|
|
|
|
|
|
KGST gépipari - magyar vélemény
|
Nagy Károly, az MTI tudósítója jelenti:
Szófia, 1989. október 24. kedd (MTI-tud.) - Kedden a bolgár fővárosban megkezdődött a KGST gépipari együttműködési bizottságának 11. ülése. A három napos tanácskozáson a magyar küldöttséget Sós Gyula ipari miniszterhelyettes vezeti. A napirend gazdag, 18 pontból áll, közülük az együttműködés mechanizmusának fejlesztésével, az IL 96-300-as és a Tu 204-es személyszállító repülőgépek kooperációs gyártásával: a személygépkocsik szakosított kooperációs gyártásával, valamint a környezetvédelmi berendezésekre vonatkozó koncepcióval foglalkozók a legérdekesebbek.
A magyar delegációtól nyert tájékoztatás szerint Magyarország küldöttsége nem számít jelentősebb előrelépésre az együttműködésben, ehhez túlságosan eltérőek az egyes országok nézőpontjai. A várható kompromisszum az integrációt érdemben nem viszi előbbre. Ami a személygépkocsi-kérdést illeti: a középkategóriájú autók - Lada, Dacia stb. - gyártásának fejlesztése kerül napirendre, amelyben a partnerországok kormányegyezményt szeretnének kötni, azt bontanák le vállalati szerződésekre. A magyar kormány már ilyen jellegű kötelezettséget nem vállal, ezért vállalati szinten ajánljuk fel bizonyos részegységek szállítását személygépkocsik ellenében. A végleges elképzeléseknek a jövő nyárig kell összeállniuk. A repülőgépeknél a magyar fél lényegében csak felhasználóként érdekelt. Kooperációs szállításokat bizonyos berendezésekből és fedélzeti ellenőrző rendszerekből itt is vállalnánk, de nem akkora nagyságrendben, hogy azt ellentételezésnek lehessen tekinteni. Igényünket mindenesetre fenntartjuk: amennyiben megfelelő lesz a műszaki színvonal és az ár, 2000-ig 14 repülőgépet szeretnénk vásárolni a Szovjetuniótól. Kormányegyezményt azonban - ez eldöntött tény - a magyar fél ebben a kérdésben sem ír alá. A környezetvédelmi berendezések és műszerek támája még új a Gépipari Együttműködési Bizottságban. Szófiában várhatóan csak előkészületi lépéseket tesznek a konkrét feladatok kijelöléséhez. +++
1989. október 24., kedd 20:31
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|