|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Világhíradó:
Rubel-gondok Magyarországon
"Közhelynek számít, hogy elszámolási rubel - tehát a
transzfer-rubel körülbelül annyit ér, mint egy darab papír, amire
számokat rajzoltak. Értéke csak a könyvelésben van, a tartozik és
követel oldalakon -, ott is csak elméletben. Kimutatnak ugyan az
országok egymás között a külkereskedelmi mérlegben passzívumot és
aktívumot - de ennek nincs gyakorlati jelentősége -, mert például
ezt az 580 millió elszámolási rubelt, ami Magyarországnak az első
félévben a Szovjetuniótól járna csak áruszállítással lehet
kiegyenlíteni nem pedig valutával. Ezért aztán az országnak egyre
sürgősebb érdeke, hogy az államok közötti áruforgalmat olyan
valutában számolják el és fizessék ki, ami a világ minden bankjában
átváltható."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedési miniszterek budapesti találkozója (1. rész)
|
1989. szeptember 25., hétfő - Az európai közlekedési miniszterek kedden Budapesten tartják soros értekezletüket - jelentette be Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter hétfői sajtótájékoztatóján. Mint mondotta, ez az első alkalom, hogy ezt a találkozót szocialista országban rendezik. A budapesti tanácskozáson részt vesznek az Európai Közlekedésügyi Miniszteri Értekezlet (CEMT) képviselői, valamint a CEMT társult tagjai: az Egyesült Államok, Kanada, Japán, Ausztrália és Marokkó, továbbá az európai KGST-tagországok közlekedési miniszterei. Összességében 34 ország képviselőit várják a közlekedési találkozóra.
A konzultáció egyik fő célja, hogy a résztvevők véleményt cseréljenek az európai közlekedés időszerű kérdéseiről, ezek között is a közúti forgalombiztonság helyzetéről, a liberalizációs és a deregulációs folyamatok várható alakulásáról, összefüggésben az 1992-ben kialakuló európai egységes piaccal. A magyar közlekedési szakemberek szerint a mostani nemzetközi találkozó jó alkalom arra, hogy tanácskozzanak a kelet-nyugati együttműködés lehetőségeiről, továbbá Magyarország tranzitszerepének erősítéséről. Ez utóbbival kapcsolatban sor kerül majd két- és többoldalú megbeszélésekre a hazai infrastruktúra fejlesztéséről és a külföldi magántőke bevonásáról. Derzsi András egyebek között tárgyalásokat folytat majd Nagy-Britannia képviselőivel arról, hogyan kapcsolódhatnak be brit vállalatok a magyar légiközlekedés rekonstrukciójába. Tárgyalnak majd a Ganz-Hunslet vegyesvállalat létrehozásáról is. A spanyol közlekedési miniszterrel elsősorban arról folytat majd megbeszélést a magyar közlekedési tárca vezetője, hogyan vehetnének részt magyar cégek a sevillai világkiállítás rendezési, építési munkáiban. Ugyancsak szó lesz a világkiállítás eseménysorozatának előkészületi tapasztalatairól is. Az olasz közlekedési szakemberekkel a légügyi kapcsolatok további liberalizálását vitatják meg, továbbá szóba kerül az is: miképpen kapcsolódhatna be az olasz működő tőke a Bécs-Budapest Világkiállítás munkálataiba. Ugyanez a téma, azaz a világkiállítás szerepel majd az osztrák-magyar kétoldalú megbeszéléseken is. Szó lesz például a határátkelőhelyek számának növeléséről, és a közös autópálya-építés lehetőségeiről is. (folyt. köv.)
1989. szeptember 25., hétfő 14:04
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|