Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 28.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangja, Világhíradó:

Rubel-gondok Magyarországon

"Közhelynek számít, hogy elszámolási rubel - tehát a transzfer-rubel körülbelül annyit ér, mint egy darab papír, amire számokat rajzoltak. Értéke csak a könyvelésben van, a tartozik és követel oldalakon -, ott is csak elméletben. Kimutatnak ugyan az országok egymás között a külkereskedelmi mérlegben passzívumot és aktívumot - de ennek nincs gyakorlati jelentősége -, mert például ezt az 580 millió elszámolási rubelt, ami Magyarországnak az első félévben a Szovjetuniótól járna csak áruszállítással lehet kiegyenlíteni nem pedig valutával. Ezért aztán az országnak egyre sürgősebb érdeke, hogy az államok közötti áruforgalmat olyan valutában számolják el és fizessék ki, ami a világ minden bankjában átváltható."

Közlekedési miniszterek budapesti találkozója (1. rész)

1989. szeptember 25., hétfő - Az európai közlekedési miniszterek kedden Budapesten tartják soros értekezletüket - jelentette be Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter hétfői sajtótájékoztatóján. Mint mondotta, ez az első alkalom, hogy ezt a találkozót szocialista országban rendezik. A budapesti tanácskozáson részt vesznek az Európai Közlekedésügyi Miniszteri Értekezlet (CEMT) képviselői, valamint a CEMT társult tagjai: az Egyesült Államok, Kanada, Japán, Ausztrália és Marokkó, továbbá az európai KGST-tagországok közlekedési miniszterei. Összességében 34 ország képviselőit várják a közlekedési találkozóra.

A konzultáció egyik fő célja, hogy a résztvevők véleményt
cseréljenek az európai közlekedés időszerű kérdéseiről, ezek között
is a közúti forgalombiztonság helyzetéről, a liberalizációs és a
deregulációs folyamatok várható alakulásáról, összefüggésben az
1992-ben kialakuló európai egységes piaccal.

    A magyar közlekedési szakemberek szerint a mostani nemzetközi
találkozó jó alkalom arra, hogy tanácskozzanak a kelet-nyugati
együttműködés lehetőségeiről, továbbá Magyarország tranzitszerepének
erősítéséről. Ez utóbbival kapcsolatban sor kerül majd két- és
többoldalú megbeszélésekre a hazai infrastruktúra fejlesztéséről és
a külföldi magántőke bevonásáról. Derzsi András egyebek között
tárgyalásokat folytat majd Nagy-Britannia képviselőivel arról,
hogyan kapcsolódhatnak be brit vállalatok a magyar légiközlekedés
rekonstrukciójába. Tárgyalnak majd a Ganz-Hunslet vegyesvállalat
létrehozásáról is.

    A spanyol közlekedési miniszterrel elsősorban arról folytat majd
megbeszélést a magyar közlekedési tárca vezetője, hogyan vehetnének
részt magyar cégek a sevillai világkiállítás rendezési, építési
munkáiban. Ugyancsak szó lesz a világkiállítás eseménysorozatának
előkészületi tapasztalatairól is. Az olasz közlekedési
szakemberekkel a légügyi kapcsolatok további liberalizálását
vitatják meg, továbbá szóba kerül az is: miképpen kapcsolódhatna be
az olasz működő tőke a Bécs-Budapest Világkiállítás munkálataiba.
Ugyanez a téma, azaz a világkiállítás szerepel majd az
osztrák-magyar kétoldalú megbeszéléseken is. Szó lesz például a
határátkelőhelyek számának növeléséről, és a közös autópálya-építés
lehetőségeiről is. (folyt. köv.)


1989. szeptember 25., hétfő 14:04


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefon:

"Kedves Baló ur! Szeretettel üdvözöljük a TV 2 uj vezetésével. Igen szimpatikus és nagyon örülünk neki több száz idősekről van szó. Egy kérésünk van, ha lehetne, több vigjátékot, operát, oprettet szeretnénk, zenekari muzsikát, kevesebb bűnügyi filmet. A világ úgyis tele van bűnnel és tragédiával. Igen szükségünk van arra, hogy valami elterelje a jelenlegi politikai helyzetről a figyelmet."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD