Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 22.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Budapest V. kerületi EKA állásfoglalása

"A leghatározottabban tiltakozunk a népfrontbizottság állásfoglalása ellen, és felhívjuk rá a figyelmét, hogy ilyesmivel csak tovább rombolja a Hazafias Népfrontnak amúgy is megtépázott tekintélyét azok körében, akik résztvevői kívánnak lenni az ország politikai életének."
BBC, Szemle:

Magyar fejlemények

"A régi vágású kommunisták az osztályharc elárulásával vádolják az új vezetőséget. A vita azonban korántsem szorítkozik pusztán az ideológia terére. Pénzről van szó."

Szuperexpresszel Budapestre (2. rész)

A spanyol szakasz építése lenne talán a legnehezebb, ám ennek
jórészeről a spanyol kormány már határozott: új vonallal akarja
összekötni az olimpia idejére Barcelonát részint a meglévő francia
vonallal, részint Madriddal. Ismeretes, hogy Spanyolországban más a
vasúti pálya nyomtáva, de a TGV szerelvények számára eleve
különleges pálya kell, így ezt mindenképpen újonnan építenék. A
másik nehéz szakasz a Nizza-Genova közötti vonalrész lenne, itt
együttvéve majdnem 45 kilométer hosszúságú alagutat kellene
kiépíteni a jelenlegi elképzelés szerint. Azonban Olaszország is
részt vesz a közös európai fejlesztési tervben, így erre is megvan
már az elvi döntés. Mivel Magyarország a világkiállítás miatt
amúgyis át akarja építeni a Bécs-Budapest közötti pályákat, elvileg
ennek keretében ki lehet fejleszteni a szuperexpressz közlekedéséhez
szükséges pályát, amin a vonatok 250 kilométeres óránkinti
sebességgel haladhatnának. Ausztria ugyan egyelőre nem foglalkozik
ezzel a tervvel, de mivel vasutfejlesztési programja kapcsolódik
szomszédaihoz, az NSZK-hoz és Olaszországhoz, van érdeklődés a déli
szuperexpressz megépítése iránt,,.

    Honnan lehetne biztosítani az anyagi feltételeket? A vasutépítés
általában nem olcsó mulatság, a TGV vonalai pedig a hagyományos
pályaépítésnek többszörösébe kerülnek. ,,A francia vasutak sem saját
erőből valósítják meg az új vonalak építését: a beruházás jórészét
bankok finanszírozzák. A meglévő vonalak üzemeltetése bizonyítja,
hogy a beruházás mintegy tíz év alatt meg is térül,, - magyarázzák a
déli vonal hívei Montpellierben. Meggyőződésük, hogy hamar akadna
vállalkozó-csoport a déli vonal finanszírozására. S hogy a
szuperexpressz iránt van érdeklődés, azt ismét a francia tapasztalat
bizonyítja: bár a repülőgép gyorsabb, a TGV ezt bőségesen
kiegyensúlyozza azzal, hogy városközponttól városközpontig fuvarozza
utasait, nincs hosszas várakozás, terhes ellenőrzés a beszállásnál
és menetrendje sokkalta megbízhatóbb a légiközlekedésénél.

    Montpellier küldöttsége nemrég Budapesten járt, a XI. kerületi
tanács vendége volt. Frache alpolgármester a magyar közlekedés
vezetőivel is találkozott, akik nagy érdeklődéssel fogadták a
tervet. Most Bécsbe készül: szövetségesnek akarja megnyerni a
,,polgármesteri lobby,, számára az osztrák főváros vezetőit is.
Azután irány Párizs: a francia közlekedési tárca részvételét kell
tisztázni a programban.

    A Lisszabon-Budapest szuperexpressz egyelőre kétségkívül még
csak elképzelés. De ha a polgármesterek lobbyja sikeres lesz, a jövő
évezred elejére már valóság lesz. +++

Kis Csaba (Párizs-Montpellier) MTI-Panoráma


1989. október 22., vasárnap 13:17


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. október 22. Gyöngyösorosziban az FKGP helyi szervezete emlékművet avat a háborúban elhunytakra történő megemlékezés végett (D/19).
D19, gyöngyösoroszi FKgP ünnepség forgatókönyve

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD