|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Dorogiak nyílt levele Németh Miklósnak
"A jelenleg kialakult állapot a bányászat dolgozóit, a helyi
testületeket teljesen kiszolgáltatottá teszi. Meglátásunk szerint a
kormányzat nem vizsgálja kellő alapossággal döntéseinek minden
következményét, és a feszültségek levezetésére ajánlott eszközökkel
csak a felszabaduló munkaerő töredékének gondjai oldhatók meg."
Amerika Hangja, Világhíradó:
A hidegháború befejezésének lehetősége
"A peresztrojkát átfogóan kell
bevezetni, nemcsak a szovjet gazdasági rendszert kell megreformálni,
hanem a politikai rendszert és az igazságszolgáltatást is. Szabad
piacnak, szólásszabadságnak és olyan intézményeknek kell
létrejönniük, amelyek nagyobb felelősséggel tartoznak a népnek, ez
pedig - mondotta Baker külügyminszter - demokratikusabb társadalmat
eredményezne, amely jobban tiszteletben tartja az emberi jogokat és
jogi normákat, és ez tartós alapot biztosíthat a konstruktívabb és
kevésbé fenyegő szovjet magatartásnak külföldön."
|
|
|
|
|
|
|
Belga katonai gépek katasztrófája Törökországban
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1989. október 19. csütörtök (MTI-tud) - A belga védelmi minisztérium csütörtök délután közleményben erősítette meg, hogy a légierő két hosszú távú repülést végző F-16-os gépe szerda délután lezuhant Törökországban, és a két pilóta életét vesztette.
A két gép a belgiumi Beauvechain támaszpontról indult el kedden, két másik géppel együtt. A négyes formáció az anatóliai Konya és a Törökország nyugati hegyei közötti szakaszt tette meg, s a balikaseri repülőtérhez közeledve két csoportra oszlott. Az elől haladó páros ezután eltűnt a radarok ernyőjéről. A két F-16-os a feltevések szerint vagy összeütközött a levegőben, vagy hegyeknek ütközött. A baleset idejében és helyén az időjárási viszonyok kedvezőtlenek voltak a török hatóságok szerint. A pilóták szénné égett holttestét és a roncsokat megtalálták, de az áldozatok személyazonosságát nem közölték. Belgium összesen 160 F-16-ost rendelt, két részletben. Az első 116 a beauvechaini és a Kleine Brogel-i támaszpontokon állomásozó légiezredek állományában volt, míg az 1982-ben rendelt 44 gép szállítása még folyik a florennes-i támaszponton állomásozó légiezrednek. Az F-16-osok szolgálatba lépése óta eltelt évtizedben a szerdai katasztrófa nyomán összesen 23 F-16-ost vesztett el a belga légierő... csata nélkül... +++
1989. október 19., csütörtök 20:09
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|