|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF állásfoglalása
"A vidéki Magyarország esélyegyenlőségének megteremtése érdekében
szükségesnek tartjuk:
- a települések önállósodási törekvéseinek ne szabhasson gátat
az igazságtalan közteherviselés (például a szolgáltatások eltérő
díjszabása és az úgynevezett fejkvótarendszer);
- az önkormányzatok gazdasági alapjának megteremtése érdekében a
nemzeti jövedelem szükséges része keletkezési helyén maradjon."
BBC, Panoráma:
A kisebb pártok helyzete
"... Krassó Györggyel, a Magyar
Október Párt vezetőségi tagja: a Magyar Október Párt október 12-ikén közleményt hozott
nyilvánosságra, illetve próbált nyilvánosságra hozni, amelyben
koalíciót javasolt, választási koalíciót az összes ellenzéki erőnek,
azt kívánva, hogy a választásokon, a választási lapon csupán két
kocka legyen: kommunista, vagy demokratikus front.
Ezt a közleményt, amelyet leadtunk a Magyar Távirati Irodának és
személyesen bevittük a lapokhoz, egyetlen újság, egyetlen
tömegtájékoztatási eszköz nem közölte."
|
|
|
|
|
|
|
NSZK: élelmiszeripari világkiállítás - magyar részvétel
|
Flesch István, az mti tudósítója jelenti
Köln, 1989. október 16. hétfő (MTI-tud) - Nyolcvankilenc ország részvételével - jelentős, nagy érdeklődéstől kísért magyar közreműködéssel - nyílt meg Kölnben a világ legnagyobb élelmiszeripari kiállítása, az ANUGA.
Az ANUGA háromféle témát ismertet Konsuma, Gastroma és Technica cím alatt, érzékeltetve, hogy nemzetközileg ez a legátfogóbb kiállítás az élelmiszeripar, a gasztronómia és vendéglátóipar, valamint az ágazat szolgálatának vonatkozásában. A vásár egy hétig tart nyitva. Húsz magyar vállalat, kereskedőház, illetve termelőszövetkezet állítja ki termékeit ötszáz négyzetméteres területen a Hungexpo szervezésében. Megrendezték a ,,Gutes aus Ungarn,, bemutatót is, amelynek keretében 150 márkás terméket állítottak ki. A magyar kiállítók között legfontosabb a Terimpex, a Monimpex, az Agrimpex Rt. a Hungarofruct, a Mavad, a Generalimpex, az Interag, az Agker Kft, az Egervin. Először állít ki a közelmúltban alakult és az agrárterületre szakosodott marketing szakvállalat, az Agromarketing Kft, amely az egész marktinget összefogja. Dr. Szabó Ferenc mezőgazdasági minisztériumi államtitkár a kiállítás megnyitása alkalmából kerekasztal-beszélgetésen tájékoztatta a magyar kiállítás iránt nagy érdeklődést tanusító nyugatnémet sajtó képviselőit. Informálta őket továbbá a mezőgazdaság és agrárágazat helyzetéről, arról, hogy mennyire fontos Magyarország számára az NSZK piaca. A magyar részvételnek is az az elsődleges célja, hogy növeljük a magyar részesedést ezen a piacon, de ezen túl az élelmiszeripar és agrártermékek világpiacán is, és próbáljunk jobban és gyorsabban alkalmazkodni az élelmezési piac új követelményrendszerhez. Az NSZK-ban tartozkódó Beck Tamás kereskedelmi miniszter is vasárnap látogatást tett az ANUGA-n. A közönség érdeklődésének központjába került ebben az évben is a kiállításnak az a vonatkozása, hogy reklámozzák a korszerű, egészséges táplálkozás, a bioétkezés szempontjából fontos termékeket. Az élelmiszeriparban, táplálkozásban ennek megfelelően jelenleg új irányzatok bonatkoztak ki: koleszterinmentes tartósítók hozzáadása nélkül készített ételek, szójatermékek, alkoholmentes sörök, borok állnak mind nagyobb mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére. E vonatkozásban Magyarország is sok tapasztalatot gyűjthet itt.+++
1989. október 16., hétfő 09:20
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|