|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az MDF állásfoglalása
"A vidéki Magyarország esélyegyenlőségének megteremtése érdekében
szükségesnek tartjuk:
- a települések önállósodási törekvéseinek ne szabhasson gátat
az igazságtalan közteherviselés (például a szolgáltatások eltérő
díjszabása és az úgynevezett fejkvótarendszer);
- az önkormányzatok gazdasági alapjának megteremtése érdekében a
nemzeti jövedelem szükséges része keletkezési helyén maradjon."
BBC, Panoráma:
A kisebb pártok helyzete
"... Krassó Györggyel, a Magyar
Október Párt vezetőségi tagja: a Magyar Október Párt október 12-ikén közleményt hozott
nyilvánosságra, illetve próbált nyilvánosságra hozni, amelyben
koalíciót javasolt, választási koalíciót az összes ellenzéki erőnek,
azt kívánva, hogy a választásokon, a választási lapon csupán két
kocka legyen: kommunista, vagy demokratikus front.
Ezt a közleményt, amelyet leadtunk a Magyar Távirati Irodának és
személyesen bevittük a lapokhoz, egyetlen újság, egyetlen
tömegtájékoztatási eszköz nem közölte."
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés 2.
|
Az alkotmánybíróságra vonatkozó törvényjavaslat kimondja, hogy a testület tagja nem lehet országgyűlési képviselő, nem lehet tagja egyelen politikai pártnak sem, és az sem választható alkotmánybírónak, aki a megválasztását megelőző négy évben tagja volt a kormánynak, vezető állami tisztséget viselt, vagy valamelyik párt alkalmazottja volt. Érdekesség, hogy a törvényjavaslat korhatárt is tartalmaz - 45 évnél fiatalabb tagja az alkotmánybíróságnak nem lehet, és a megválasztandó személynek legalább 20 éves jogi gyakorlattal kell birnia. A 15 tagú testületnek egyelőre öt tagját választják meg, másik ötöt az új Országgyűlés, s a testület csak öt esztendő múlva teljesedik ki. Hasonlóan érdekes és a közvélemény figyelmét felkeltő törvényjavaslat az is, amely a pártok működésével és azok gazdálkodásával foglalkozik. A politikai egyeztető tárgyalások során az MSZMP és az Ellenzéki Kerekasztal nem tudott megegyezni abban, hogy működjenek-e a pártok a munkahelyeken, csak annyi dőlt el, hogy minisztériumokban és egyéb közhatalmi szervezetekben politikai pártok nem működhetnek. Az MSZMP annak idején beleegyezett, hogy a politikai pártok a munkahelyeken munkaidőben nem politizálhatnak, a munkahely szervezeti-vezetési rendszerébe nem épülhetnek be, tehát az eddigi gyakorlattól eltérően a gazdálkodásba sem szólhatnak bele. Valószínű a törvényjavaslat tárgyalása során hosszas vita következik majd a pártvagyonról, mivel az állami tulajdonú, de a volt MSZMP kezelésében lévő ingatlanok és egyéb vagyontárgyak esetében a tulajdonjog és a kezelői jog szinte összemosódott, az egykori állampárt tulajdonaként kezelte az állami vagyon eme részét. Amint országgyűlési képviselőktől az utóbbi egy-két hétben hallani lehetett, a választópolgároknak nemigen tetszik az országgyűlési képviselők választására vonatkozó törvényjavaslatnak az a része, amely egyéni kerületekben csak 152 képviselőt kíván megválasztani. Így mintegy 70 ezer választópolgárnak lenne egy képviselője és ez jóformán a kétszerese a jelenlegi képviselői körzetek választópolgárai számának. Az Állami Számvevőszék felállítása elsősorban az állami gazdálkodással kapcsolatos pénzügyek miatt szükséges, ennek a szervnek a joga lesz a költségvetés és az állami szervek gazdálkodásának rendszeres és folyamatos felülvizsgálata. A jövő év január 1-jével megszűnik a Központi Népi Ellenőrzési Bizottság, amely eddig ezt a feladatot elláta. (MTI-Press)
1989. október 16., hétfő 15:14
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|