|
|
|
|
|
|
|
|
BBC:
Fidesz-kongresszus - 1. folyt.
"Orbán Viktort kértem a telefonhoz, és megkérdeztem tőle:
módosult-e a Fidesz álláspontja a kommunistákkal kapcsolatban a
Magyar Szocialista Párt létrejötte nyomán?
- A kommunistákkal kapcsolatban az állásopontunk nem módosult. A
kommunistákról ugyan az a véleményünk, mint eddig volt. A helyzet
csak annyiban változott, hogy van egy új párt, amely azt mondja
magáról, hogy nem kommunista párt, hanem szocialista... A kérdés azonban az, hogy a Fidesz változtat-e a választási
stratégiáján, az okból, hogy megjelent a politikai palettán egy új
szocialista párt. A Fidesz eddig nem változtatott ennek hatására
politikai stratégiáján. Azért nem változtatott, mert a pénteki,
illetve a mostani szombati ülésen a Fidesz saját választási
programjának a kidolgozásával volt elfoglalva. A szakértők által
elkészített tervezeteket vitatták meg szekciókban."
|
|
|
|
|
|
|
Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (1. rész)
|
1989. április 18., kedd - Az autópályadíj helyett Derzsi András miniszter elfogadhatóbb megoldásnak tartaná, ha egyforintos benzinár-emeléssel teremtenék meg az útfejlesztési alapot. A közlekedési, hírközlési és építésügyi tárca vezetője keddi kaposvári látogatása alkalmával fejtette ki álláspontját, amit csütörtökön a Minisztertanács ülésén is előterjeszt.
Ekként reagált a miniszter Somogy megye MSZMP- és tanácsi vezetőinek azon észrevételére, hogy az autópályadíj bevezetése a Balaton-part délkeleti térségében is türhetetlen állapotokat teremtene. Tovább növelné az üdülőövezet belső útjainak amúgy is tulzsúfolt forgalmát, növekednék a zajártalom és a környezetszennyezés, holott idegenforgalmi és egyéb okokból is e kellemetlenségek mérséklése a cél. Derzsi András nemcsak egyetértéséről biztosította vendéglátóit, hanem elmondta, hogy a Minisztérium komolyan mérlegeli, miként lehet a déli part közlekedési viszonyait javítani. A két lehetséges megoldás közül az M-7-es félpályás továbbépítése csaknem kétmilliárd forintba kerülne, míg a régi 7-es főközlekedési út négysávosra szélesítése mintegy kilencszázmillió forintból befejezhető. Bár az utóbbi hosszabb távon nem pótolhatja az autópályát - szükségessége viszont a majdani autópálya mellett is kétségtelen -, gazdasági megfontolásból ezt kellene előre sorolni. Az M-7-es továbbépítésének fedezetét nemcsak hazai forrásból gondolja előteremteni a Minisztérium. Mivel a balaton Nyugat-Európa számára is fontos üdülőterület, jó esély mutatkozik a külföldi tőke bevonására a közlekedés mellett az infrastruktúra és az idegenforgalom egyéb területein is. Ezt az esélyt tovább erősítheti a Bécs-Budapest világkiállítás, amelynek terveiből aligha lehet kihagyni a Balaton térségét. (folyt.)
1989. április 18., kedd 20:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
" - Vass László vagyok Győrből, a 21-768-as telefonról. 18 fok van Győrben. Köszönöm.
- Budapest, 2o, Győr 18, Pécs 17, Miskolc 17, Kecskemét 18.
- Halló, Jó napot kivánok. A telefonom: 1-683-153. legyenek szivesek, ha valamit nyertem, akkor legyenek szivesek visszahivni.
- Budapesten most 18.5 fok van, és a budaőrsi állomáson pedig 18.8 fok van. Viszont hallásra. 683-53 a telefonom.
- Jó napot kivánok. Kaposvárról Vecseo Mihályné vagyok. A nagykanizsai időjárásjelentéssel kapcsolatban: 16.7 a hőmérséklet. Köszönöm, viszont hallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|