|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Gál Zoltán tiltakozik
"Az október 12-i rádió-híradásokból
és az október 13-i Népszabadságból értesültem arról, hogy az
úgynevezett Kádár János Társaság Ideiglenes Központi Bizottsága
többek között számomra is ,,fenntartott egy helyet,, Politikai
Irodájukban. A nevemmel kapcsolatos és a megkérdezésem nélkül
közzétett információt sértőnek tartom. Kijelentem, hogy a
társasággal semmiféle kapcsolatom nem volt, és nem is lesz, mert
annak politikai felfogásától a leghatározottabban elhatárolom magam."
BBC, Késő esti panoráma:
Űrfegyverkezés
"Az űrben telepített rakétaelhárítási rendszer, népszerűbb nevén
az amerikai kormányzat csillagháborús terve, mindig is sok vitára
adott okot, amióta Reagan elnök 83-ban először körvonalazta azt. A
bírálók szerint kidobott pénz, mivel soha nem lesz működőképes,
ezenfelül a 72-es antiballisztikus rakétaegyezmény megsértéseként is
felfogható. Hozzátették, hogy növelné a bizonytalanságot stratégiai
szinten, és akadályt képezne a stratégiai nukleáris leszerelési
szerződés útjában, melyet Moszkvával kötnének."
|
|
|
|
|
|
|
Új dokk a mohácsi Duna-parton
|
1989. október 13., péntek - Pénteken átadták rendeltetésének a Bólyi Mezőgazdasági Kombinát bővített, korszerűsített mohácsi uszálykikötőjét. A közúti és a vasúti hálózathoz is kapcsolódó ,,vízi-pályaudvar,, eddig is fontos szerepet játszott a gazdaság bel- és külföldi szállításaiban. A most megvalósult beruházás elhatározásakor már számoltak a távlati tervekkel, mindenekelőtt a tengerekre való eljutás lehetőségével, illetve a Duna-Majna-Rajna csatorna elkészültével, amely minden bizonnyal alaposan megnöveli majd a mohácsi kikötő jelentőségét.
A baranyai agrárvállalat 1977-ben hozta létre az ország első mezőgazdasági kikötőjét Mohácson, azóta állandóan fejleszti az üzemet. A korábban felépített 1. számú dokk csak ömlesztett áruk ki- és berakodására alkalmas. A most elkészült 2. számú dokkot portáldaruval szerelték fel, ami lehetővé teszi konténeres, ládás vagy zsákos áruk rakodását is. A bővités 70 millió forint beruházási költségéből részt vállalt az Agrimpex Rt. is. Az új kikötői dokk csaknem ezer négyzetméter felületű beton rakodótere annyira benyúlik a Dunába, hogy alacsony vízállás esetén is biztonságosan ki tudnak kötni mellette az uszályok. A daru nyolc tonna súlyt képes be- és kiemelni. Jelenleg ez a legnagyobb teljesítményű daru a Duna Mohács és Budapest közötti szakaszán. A kikötő területén újabb silótároló is épült, így azok együttes befogadóképessége ma már 26 ezer tonna. Meghosszabbították az iparvágányt és magasított rakodót képeztek ki. A beruházás viszonylag gyors megtérülését segíti az a körülmény, hogy a vizi úton történő szállítás lényegesen olcsóbb, mint akár a közúti, akár a vasúti fuvarozás, s közvetlenül kapcsolódik a nemzetközi kereskedelemhez. Tovább gyorsítja a költségek megtérülését az, hogy a kombinát szolgáltatásokra, főként bérrakodásra is vállalkozik. (MTI)
1989. október 13., péntek 15:06
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|