|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az FKgP Nagybudapesti Intéző Bizottságának közleménye
"Dr. Habsburg Ottó
személye objektív, valamennyi párt érdekein felül áll; a magyar
helyzetet évtizedek óta jól ismeri, és az Európai Parlamentben
következetesen küzd hazánk érdekeiért; végül olyan nemzetközi
tekintélyű és befolyású politikus, aki - szerintünk - a
legalkalmasabb arra, hogy hazánkat visszavezesse az európai népek
családjába."
Deutschlandfunk:
Jelentés a kongresszusról
"Horn Gyula külügyminiszter, az ülés elnöke a szavazatok
kiszámlálása után kimondta az új párt, az MSZP, a Magyar Szocialista
Párt megalakulását. Magnetofonról azon nyomban felcsendült a
himnusz. A küldöttek fellélegeztek, azt hitték legalábbis, ha az
öthatodos többséghez tartoztak, hogy jó munkát végeztek és túl
vannak a kongresszus nehezén. A sajtó, mint egyfajta győzelmi
jelentés tette közzé az új, már nem kommunista magyar kormánypárt
megalakításának hírét."
|
|
|
|
|
|
|
Mirage 2000 - szerencsétlenség 2.
|
Erdész Jenő, az MTI tudósítója jelenti:
Új-Delhi, 1989. október 8. vasárnap (MTI-tud.) - Minden valószínűség szerint a pilóta téves helyzetértékelése okozta az indiai légierő egyik Mirage 2000 típusú vadászbombázójának vasárnapi tragédiáját.
Az indiai légierő fennállásának 57. évfordulóján, az Új-Delhi közelében levő Palam repülőtérnél rendezett nagyszabású légiparádé záró attrakciója lett volna a Mirage tragikus véget ért légi akrobatikája. A pilóta, a 39 éves Rames Baksi repülő-alezredes egy sor bravúros gyakorlat után - amelyekkel a francia gyártmányú, deltaszárnyú gép kitűnő manőverezőképességét szemléltette - az úgynevezett függőleges hurokkal próbálkozott. Három teljes fordulat megtétele után azonban gépe olyan közel került a földhöz, hogy a negyediket már nem tudta befejezni: a bemutató közönségétől mindössze 400 méterre a Mirage a földhöz csapódott, felrobbant és lángba borult. A tűzoltók pillanatokon belül megkezdték az oltást, de a roncsok közül már csak a pilóta elszenesedett holttestét tudták kiemelni. A földön nem voltak áldozatai a szerencsétlenségnek, csupán két személy szenvedett könnyebb sérüléseket a gép törzsének szerterepülő szilánkjaitól. Katonai források szerint a gépnek eredetileg csak két fordulatot kellett volna végrehajtania. A pilóta ezt nyilván túl akarta teljesíteni, de rosszul mérte föl a magasságot. A végzetes utolsó fordulat után a Mirage már csak mintegy hat méterre volt a földtől. A források szerint, ha csak tíz méterre lett volna, akkor esetleg még fel tudott volna emelkedni. Szurindra Kumer Mehra légimarsall, az indiai légierő vezérkarának főnöke, aki jelen volt a bemutatón, szintén úgy vélekedett, hogy a tragédiát feltehetően a pilóta téves helyzetértékelése okozta. Az indiai légierőnek 49 darab Mirage 2000 típusú vadászbombázója van (40 darabot 1985-ben szerzett be, kilencet később vásárolt). Ezzel a géptípussal - amelynek műszaki paramétereit és teljesítőképességét az indiai légierő pilótái nagyon magasra értékelik - most első ízben történt végzetes kimenetelű szerencsétlenség. +++
1989. október 8., vasárnap 16:42
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|