Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 08.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az FKgP Nagybudapesti Intéző Bizottságának közleménye

"Dr. Habsburg Ottó személye objektív, valamennyi párt érdekein felül áll; a magyar helyzetet évtizedek óta jól ismeri, és az Európai Parlamentben következetesen küzd hazánk érdekeiért; végül olyan nemzetközi tekintélyű és befolyású politikus, aki - szerintünk - a legalkalmasabb arra, hogy hazánkat visszavezesse az európai népek családjába."
Deutschlandfunk:

Jelentés a kongresszusról

"Horn Gyula külügyminiszter, az ülés elnöke a szavazatok kiszámlálása után kimondta az új párt, az MSZP, a Magyar Szocialista Párt megalakulását. Magnetofonról azon nyomban felcsendült a himnusz. A küldöttek fellélegeztek, azt hitték legalábbis, ha az öthatodos többséghez tartoztak, hogy jó munkát végeztek és túl vannak a kongresszus nehezén. A sajtó, mint egyfajta győzelmi jelentés tette közzé az új, már nem kommunista magyar kormánypárt megalakításának hírét."

Karabah

Szántó András, az MTI tudósitóója jelenti:
Moszkva, 1989. szeptember 16. szombat (MTI-tud) - A legalapvetőbb életműködést is komolyan veszélyeztető blokád alatt van a Szovjetunióban a Karabah-hegyvidéki Autonóm Terület.

Tíz napja nem haladt át vonat a terület egyetlen vasútállomásán,
Sztyepanakertben. A terület székhelyére irányuló szállítmányok 30
kilométerrel odébb vesztegelnek Agdam vasútállomásán. Az alternatív
szervezetek hatására az azerbajdzsán vasutasok nemcsak
megakadályozzák a terület és a külvilág közötti vasúti forgalmat, de
,,elveszítettek,, két tüzelőanyagot szállító szerelvényt is. .

    Az üzemanyag hiánya Karabahban mind az örmények, mind az
azerbajdzsánok lakta terlepüléseken a mezőgazdasági munka
felfüggesztésére kényszerítette a betakarításon dolgozókat.
Felfüggesztették a személyautók kiszolgálását benzinnel, s éppen
csak jut valamennyi üzemanyag a mentőautóknak, a tűzoltóknak, a
rendőrségnek.

    Az üzemanyaghiány következtében szigorúan korlátozni kell a
helikopterek forgalmát is, márpedig az autóutak szervezett
eltorlaszolása miatt a helikopterek forgalma nagyon fontos az elzárt
helységek ellátása szempontjából. A Karabahhal szomszédos vidékekről
sem egyesével, sem konvojban nem engednek át járműveket, pedig
katonai kísérettel haladnak az élelmiszert és fűtőanyagot szállító
kocsik. Teljesen leállt a közúti tranzitközlekedés is.

    A közellátás csaknem egész rendszere megbénult Karabahban, s ez
elsősorban a lakosság élelmiszer-ellátásában érződik. Az üzletek
polcai csupaszak, mind hosszabbak a kenyérre és más élelmiszerre
várók sorai.

    A blokád miatt akadozik a hosszú ideig tartó sztrájk után a
munka felvétele is. Nincsenek építőanyagok, ipari nyersanyagok.

    A nemzeti gyűlölködés nyomán kialakult helyzet kihat a
mezőgazdaságra is. A szőlő a tőkéken pusztul el, a több tízezres
sertéstelepeken ötödik napja nincs tápszerkoncentrátum. Emiatt
megkezdődött az állatok kényszervágása. Még a juhnyájak
átköltöztetése a téli helyekre is csak a belügyi csapatok fegyveres
biztosításával oldható meg.

    A drámai helyzetről beszámoló TASZSZ hírügynökség jelentéséből
kiderül, hogy a területet irányító különleges bizottság tagjai
eredménytelen tárgyalásokat folytattak a blokád feloldásáról
Azerbajdzsán és Örményország vezetőivel. +++


1989. szeptember 16., szombat 15:21


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok. A következőt szeretném elmondani. Az elmúlt 40 év történetéről óhatatlanul eszembe jut, milyen kár, hogy az egykor hatalmat bitorló kommunista vezetőink, még a marxista történetírásba sem mélyedtek el alaposan. Akkor tudatában lettek volna annak, amit a középiskolában is már tanítanak, nevezetesen hogy a nagy francia forradalom jakobinus diktatúrája is azért bukott el szükségszerűen, mert egyszerűen felélte saját alapjait. Aztán, hogy csak a jakobinus diktatúra után hány kisebb nagyobb kaliberű diktátor kényszerült meghátrálásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD