|
|
|
|
Aranyak a hajó gyomrában
|
Norfolk, 1989. október 6. péntek (AP) - Mintegy 150 millió dollár értékű aranyat emeltek ki az Atlanti-Óceánból, az Egyesült Államok keleti partvidéke előtt egy XIX. században elsüllyedt hajó gyomrából.
Az arany kiemelése különleges biztonsági intézkedések közepette zajlott le, az értékes rakományt több ezer kiváncsiskodó szeme láttára péncélozott gépkocsikon nemzeti gárdisták szállították el. A tonnányi arany érmékbe és rudakba öntve pihent a tenger mélyen, mígnem egy kutatócsoport hosszas munka után nyomára nem bukkant. A hajóról annyit tudni, hogy lapátkerekes gőzős volt, és aranyat szállított Kaliforniából Dél-Carolinába. Úticélját azonban nem érte el, mert 1857. szeptember 12-én a Dél-Carolina partjaitól 322 kilométerre viharba került és elsüllyedt. A fedélzeten tartózkodó 578 személy közül 425-en életüket vesztették. Az értékes aranyszállítmányt amerikai közkincsnek mínősítették, de a kutatásban és a kiemelésben résztvevő mintegy 120 szakembert búsásan megjutalmazzák. A történet azonban folytatódik, hiszen a kutatók szerint a gőzhajó több mint három tonna aranyat szállított. Így a jövő nyáron, amint az időjárás engedi, a két és fél kilométer mélyen alvó hajót ismét búvárok látogatják meg.+++
1989. október 6., péntek 12:48
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|