|
|
|
|
Kesztyűk a mérlegen (2. rész)
|
És a fiatalok, a válogatottban még csak éppenhogy megmelegedettek? - Gál, Szabó, Szikora egyformán igyekezett, de mindez nem volt elég a dobogóhoz. Nekik is csak azt tudom mondani, amit minden magyar bunyósnak szoktam: nagyon odafigyelve kell még többet, jobban dolgozni, csakis a munka segít, semmi más. Akkor nem kell külső körülményekre, ilyen-olyan balszerencsés sorsolásra hivatkozni. Mindenkit meg kell verni, de legalábbis meg kell próbálni, teljes szívvel. Füzesy és Hranek aránylag megfelelt, de rájuk is vonatkozik, hogy még többre van szükség. Ők megelégedtek azzal, hogy a bronz már megvan, s lélekben mintha előre feladták volna az elődöntőt, ezért vagyok csalódott. A jövőben, már a legközelebbi nagy eseményen, az 1991-es Európa-bajnokságon azzal az elhatározással kell verekednünk a ringben, hogy ne csak helyezéseink legyenek, hanem - ismét - bajnokunk, bajnokaink is. Mint a múltban... Segíthet-e ebben az új kesztyű? - A kesztyű csak eszköz, azt is meg kell tölteni tartalommal. De tény, hogy a módosítás nyomán azok kerültek jobb helyzetbe, akik kevésbé nagy ütők. A ,,pofonkirályok,, már nem tudják ,,kivégezni,, ellenfeleiket, mert puhábbak lettek a kesztyűk, s ami még lényegesebb, hogy a bokszolók ebben nem tudják teljesen ökölbe szorítani a kezüket, tehát az ütések ereje gyengült. Ennél fogva örvendetesen csökkent a k.o.-k száma is, szinte alig született kiütés a több, mint kétszáz mérkőzésen. Hogyan vizsgázott a pontozógép? - Szerintem hasznos volt bevezetése, bár a tévedés lehetősége most sem kizárt, hiszen az ütések számlálására szolgáló gombokat ezután is emberek nyomkodják. Úgy tűnik mindenesetre, hogy kevesebb a csalás, gyakorlatilag megszűnt a meccsek utáni összekacsintások lehetősége, már nem lehet megcsinálni azt, hogy a pontozók a gongszót követően módositsák a végeredményt. Viszont hiba, hogy egyelőre inkább csak az egyes ütéseket értékelik, a sorozásnál még vannak ,,számolási problémák,, - mondta Papp László.+++
1989. október 2., hétfő 11:35
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|