Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › október 02.
1989  1990
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
1989. október
HKSzeCsPSzoV
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az MDF Elnökök Gyűlésének közleménye

"A körülmények és a dokumentumok ismeretében az Elnökök Gyűlése messzemenő erkölcsi és politikai támogatásáról biztosította a tárgyalóküldöttséget, az aláírás tényeit, egyben megköszönte az Országos Elnökség és az egész tárgyalóküldöttség ezirányú munkáját és erőfeszítéseit."
DLF, Esti krónika:

Mindszenty rehabilitálása

"... még csak Nagy Imre és mártírtársai esetét tisztázták jogilag. Az ünnepélyes temetéssel pedig becsületüket is visszaadták az áldozatoknak. A többi esetben még tartanak a felülvizsgálatok, hogy a Grősz József volt kalocsai érsek elleni eljárás például ehhez tartozik azt most a kormányszóvivőtől lehetett megtudni, és hogy a Mindszenty elleni eljárást több mint 40 év után felülvizsgálják, ahhoz Németh Miklós miniszterelnök adta szavát egy a Püspöki Kar elnökének Paskai László bíborosnak írt levelében."

Francia szuper-expressz

Párizs, 1989. szeptember 21. csütörtök (MTI-Panoráma) - Franciaországban ünnepélyesen felavatták az Atlanti Óceán partjához vezető új szuperexpressz-vonal első szakaszát. A most elkészült szakaszon egyelőre Le Mansig közlekedhetnek - az óránként 300 kilométeres sebességet is elérő - szerelvények. A menetrendszerű forgalom a jövő héten kezdődik meg.

Az avatás ünnepélyességét alaposan megzavarta, hogy Le Mans
pályaudvarán a sínek egy részét elzárták a csodavonatok elől a
szakszervezeti tüntetők. Amiatt tiltakoztak, hogy a szuperexpressz
megindításával egyidőben alaposan megemelték az összes vasúti
viteldíjakat.

    Az atlanti partvidékhez vezető több száz kilóméteres vonal már a
második ilyen szuperexpressz-járat lesz Franciaországban. A TGV - a
nagy sebességű vonat - szerelvényei már évek óta közlekednek Párizs
és a Földközi tenger partvidéke között, komoly versenyt támasztva a
légitársaságoknak. Az új vonal, teljes kiépülte után, egyrészt
Brestet, az atlanti partvidék északi részének fővárosát köti össze
Párizzsal, másrészt Bordeaux-ig viszi el utasait. Rövidesen
megkezdik az északi vonal kiépítését is; ez egyrészt Brüsszelen át
az NSZK-val teremt összeköttetést, másrészt a készülő
csatornaalagúton át Londonnal.

    A tíz, rendkívül kényelmes, szinte teljesen zajtalan,
légkondicionált kocsiból álló szerelvényt két nagyteljesítményű
villanymozdony röpíti a külön e célra készült pályán. A Le Mansig
vezető szakaszon például olyan alagútak épültek, amelyekben a
szerelvények 200 kilométer feletti sebességgel is közlekedhetnek. Az
egyik ilyen alagút csaknem öt kilométer hosszú. Az építésre és az
egyéb kiadásokra eddig már több mint tíz milliárd frankot
fordítottak, részint állami beruházásokból, részint hitelekből. A
szerelvények és a pálya építésénél a legkorszerűbb technikát
alkalmazták, beleértve a számítógépes rendszerek messzemenő
felhasználását, mind a pálya automatikus biztosítására, mind a
szerelvények irányítására. A szuperexpressz fékrendszere képes arra,
hogy 300 kilométeres sebességnél három kilométeren belül megállítsa
a sokszáz tonnás szerelvényt.

    Az új pályaszakaszon egyébként a próbajáratok a 400 kilométeres
sebességet is meghaladták, a francia vasútak igazgatósága azonban
egyelőre nem erősítette meg, hogy sikerült volna új vasúti sebességi
világcsúcsot elérniök. +++

Kis Csaba (Párizs), MTI-Panoráma


1989. szeptember 21., csütörtök 16:02


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Győr 12-829 Annyi lakbért szednek be a házukban, hogyha az a pénz ott maradna, 5 évente lehetne felujitani a házat. Hová lett a pénz?Miért nem alakitanak ki érdekeltséget a lakóknál, hogy vigyázzanak a lakásra? Miért lakhatnak lumpen elemeik belvárosi drága lakásokban? Nem fizetnek, vizeldének használják a lépcsőházat. - Pekrán Istvánné 1849-587 A személyi tulajdonú házakban a lakó lakbérét ne a tanács határozza meg, hanem a tulajdonos. - XIII. Róbert K. krt.46. 1956-ban 84 Ft most 84o Ft a lakbér. Rengeteget ráköltött a lakásra. Most megint emelni akarják a lakbért, de közben a férje is meghalt. Nem bir többet fizetni. Azt mondják, akkor költözzön ki. De hová?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD