|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kádár János Társaság közleménye
"... mélységesen aggódik a jelenlegi
ellenforradalmi válság mélysége, az MSZMP-n belül tapasztalható
széthúzás és tehetetlenségi nyomaték, valamint az egyre erősödő
jobbratolódás miatt, mely tünetek kísértetiesen hasonlítanak az
1956-os tragédia előestéjén kialakult helyzethez."
BBC, Panoráma:
Ceausescu igéretei - és a valóság
"Romániában már évek óta csak jegyre lehet kapni olyan alapvető
élelmiszereket, mint a cukor, a főzőolaj, a liszt, a hús és a vaj. A
tartományokban a kenyeret is jegyre adják, csak Bukarestben nem. E
hónap elején 20 százalékkal növelték az olaj és 15 százalékkal a
cukor fejadagot, az erről szóló határozatot a párt csúcsvezetőségi
szerve, a Politikai Végrehajtó Bizottság hozta."
|
|
|
|
|
|
|
Javult a sérültek állapota
|
1989. szeptember 26., kedd - Egy személy kivételével túl vannak az életveszélyen azok a sérültek, akik hétfőn reggel balesetet szenvedtek az M-1-es autóúton Tata és Komárom térségében. Az Európa Utazási Kft. utasokkal tömött autóbusza nagy valószínűség szerint bal első kerekének durrdefektje miatt tér át az úttest bal oldalára, ahol frontálisan összeütközött a Győr irányából érkező IFA tehergépkocsival. Az IFÁ-t valósággal széttaposta az autóbusz, amelynek első része teljesen leszakadt.
A mentők 46 sérültet szállítottak a győri, a tatai és a tatabányai kórházakba. Közülük hatan életveszélyes állapotban voltak, négyen súlyos, 36-an pedig könnyebb sérüléseket szenvedtek. Egy, még kedden sem azonosított idősebb női utas a kórházba szállítás után belehalt sérüléseibe. A többi sebesült közül már csak egy - ugyancsak még hnem azonosított - 30 év körüli férfi állapotáról nyilatkoztak úgy az orvosok, hogy még nincs túl az életveszélyen. Több műtét után sokat javult az állapota az IFA-gépkocsi vezetőjének, Borsodi Péter győri lakosnak, akit szinte a csodával határos módon mentettek ki a tűzoltók a felismerhetetlenségig összeroncsolódott jármű alól. A könnyebben sérültek többsége hétfőn, illetve kedden elhagyta a kórházat. A baleset hírének hallatára rengetegen jelentkeztek véradásra Tatabányán, így nem volt szükség a donorok mozgósítására. Az autóbusz defektes kerékabroncsát a rendőrseg igazságügyi műszaki szakértő bevonásával vizsgálja. (Az autóbusz utasai egyébként Budapestről Bécsbe készültek bevásárlóútra.) (MTI)
1989. szeptember 26., kedd 13:23
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A lázadás (1989.09.11-10.07)
"Gyors ámde viharos távozásom krónikája következik. 1989 szeprember 26-án eljutottam a cenzúraszámlálás 10. esetéig... a Pozsgay-féle nyilatkozat fennakadt a cenzúra hálóján! Tábori András főszerkesztő-helyettes és Bossányi Katalion főszekresztő-helyettesi posztvárományos - később az MSZP képviselője - közösen húzták ki a szövegből a Pozsgayra vonatkozó részt. Felháborodottan tiltakoztam. Egyrészt az ellenzéki sarokkal kapcsolatos megállapodásra hivatkoztamn, másrészt arra, hogy Pozsgayról amúgy napi 50 dicshimnusz jelenik meg, miért ne kaphatna legálább egyetlen másféle vélemény is hangot. A húzás maradt. Nem volt mit tenni, azonnali hatállyal felmondtam a Magyar Hírlapnak."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"A megállapodást aláíró pártok közül négy - a Bajcsy Zsilinszky Endre Baráti Társaság, a Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt, a Kereszténydemokrata Néppárt, a Szociáldemokrata Párt - egy jól indokolt levélben, saját nevükben külön is kérték az Országgyűléstől a sarkalatos törvények elfogadását. "
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|