|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Kádár János Társaság közleménye
"... mélységesen aggódik a jelenlegi
ellenforradalmi válság mélysége, az MSZMP-n belül tapasztalható
széthúzás és tehetetlenségi nyomaték, valamint az egyre erősödő
jobbratolódás miatt, mely tünetek kísértetiesen hasonlítanak az
1956-os tragédia előestéjén kialakult helyzethez."
BBC, Panoráma:
Ceausescu igéretei - és a valóság
"Romániában már évek óta csak jegyre lehet kapni olyan alapvető
élelmiszereket, mint a cukor, a főzőolaj, a liszt, a hús és a vaj. A
tartományokban a kenyeret is jegyre adják, csak Bukarestben nem. E
hónap elején 20 százalékkal növelték az olaj és 15 százalékkal a
cukor fejadagot, az erről szóló határozatot a párt csúcsvezetőségi
szerve, a Politikai Végrehajtó Bizottság hozta."
|
|
|
|
|
|
|
Repülőgéprobbantások - 2.
|
- 1987. november 29-én a dél-koreai KAL légitársaság Bagdadból Szöulba tartó Boeing 707-ese, fedélzetén 115 személlyel, Burma partjai közelében a tengerbe zuhant. A szöuli hatóságok a KNDK-t vádolták azzal, hogy felrobbantotta a gépet. A szerencsétlenség nyomán letartóztattak egy fiatal koreai nőt, aki 1988. januárjában azt vallotta: hivatalos phenjani utasításra ő helyezett el pokolgépet a repülő fedélzetén, a szöuli Olimpiai Játékok szabotálása céljából. - 1988. december 21-én a skóciai Lockerbie felett robbanás történt a Panam légitársaság egyik Boeing 747-esén. A merényletnek 269 halottja volt, közöttük néhányan a kisváros lakosai közül, mivel a roncsok lakott területre zuhantak. Évtizedünkben két más jellegű, de szintén többszáz ember halálát okozó légiszerencsétlenség is figyelmet érdemelt. 1983. augusztus 31-én a KAL dél-koreai légitársaság New York-ból Szöulba tartó Boeing 747-ese - mindeddig tisztázatlan körülmények között - letért útvonaláról és berepült a Szovjetunió légterébe, Szahalin területe fölött. A gépet, fedélzetén 269 személlyel, a szovjet vadászgépek lelőtték. 1988. július 13-án pedig a Perzsa-(Arab)-öbölben tartózkodó amerikai flotta egyik hajója ,,tévedésből,, lelőtt egy iráni Airbus A-300-at, amely 290 személlyel a fedélzetén Dubaiból az iráni Bandar Abbasz felé tartott.+++ Fazekas Judit, MTI-Panoráma
1989. szeptember 26., kedd 12:06
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A lázadás (1989.09.11-10.07)
"Gyors ámde viharos távozásom krónikája következik. 1989 szeprember 26-án eljutottam a cenzúraszámlálás 10. esetéig... a Pozsgay-féle nyilatkozat fennakadt a cenzúra hálóján! Tábori András főszerkesztő-helyettes és Bossányi Katalion főszekresztő-helyettesi posztvárományos - később az MSZP képviselője - közösen húzták ki a szövegből a Pozsgayra vonatkozó részt. Felháborodottan tiltakoztam. Egyrészt az ellenzéki sarokkal kapcsolatos megállapodásra hivatkoztamn, másrészt arra, hogy Pozsgayról amúgy napi 50 dicshimnusz jelenik meg, miért ne kaphatna legálább egyetlen másféle vélemény is hangot. A húzás maradt. Nem volt mit tenni, azonnali hatállyal felmondtam a Magyar Hírlapnak."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"A megállapodást aláíró pártok közül négy - a Bajcsy Zsilinszky Endre Baráti Társaság, a Független Kisgazda-, Földmunkás- és Polgári Párt, a Kereszténydemokrata Néppárt, a Szociáldemokrata Párt - egy jól indokolt levélben, saját nevükben külön is kérték az Országgyűléstől a sarkalatos törvények elfogadását. "
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|