Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 25.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Együttműködési megállapodás a Magyar Demokrata Fórum és a Magyar Zsidó Kulturális Egyesület között

"A résztvevők megállapodtak abban, hogy állandó és szervezett kapcsolatokat alakítanak ki. Együttműködésük minden egymást kölcsönösen érdeklő kérdésre kiterjed."
Deutschlandfunk, Hírek:

A KB-ülés és Pozsgay kijelentése

"A Magyar Szocialista Munkáspárt Központi Bizottsága ma hirtelen egybehívott, egynapos ülésre jött össze. Az utóbbi hónapokban folytatott tanácskozásokhoz hasonlóan a mai összejövetelt is zárt ajtók mögött tartják. A legfontosabb napirendi pont az október 6-ikára kitűzött és feszülten várt országos pártkongresszus előkészítése. Pozsgay Imre államminiszter az MSZMP reformszárnyának legjelentősebb képviselője az olasz televízióban nyilatkozva kifejtette: ha a megújulást szorgalmazók nem tudják keresztülvinni előirányzott programjukat, kilép a pártból."

A BKV és az infrastruktúra (1. rész)

1989. szeptember 18., hétfő - A Közlekedéstudományi Egyesület közreműködésével szakemberek elemezték a budapesti városi közlekedéshez tartozó üzemi létesítmények, szerkezetek és berendezések állapotát. A tapasztalatokról tájékoztatták az MTI munkatársát.

A Budapesti Közlekedési Vállalat Építési és Fenntartási
Igazgatósághoz három üzemviteli szempontból fontos részleg tartozik:
az áramellátás, a pálya, valamint a különféle üzemi épületek. A
tömegközlekedés számára létfontosságú ágazatok működtetésére nincs
elegendő pénze a BKV-nak. Hiszen csupán az áramellátás
fejlesztéséhez, - hogy az megfeleljen a mai igényeknek - legalább
hétmilliárd forintra lenne szükség. Jelenleg ugyanis az
áramátalakítókban például 25 éves távvezérlők is működnek, s hiába
van számítógépes elosztóhálózat is e területen, ha például a japán
megszakító helyett csak magyarra futja, amelynek élettartama 25-ször
rövidebb, és csak kétezer kapcsolást bír ki. A szűkös anyagi
körülmények miatt a BKV szükségmegoldásokat is kénytelen alkalmazni,
ezért számos elektromos alkatrészt már maga gyárt, s erre közös
vállalatot is alapított a Debreceni, a Szegedi Közlekedési
Vállalattal, valamint egy svájci céggel.

    A villamos- és hévpályák állapotát azzal lehet leginkább
jellemezni, hogy műszaki állaguk ,,mutatója,,, az állami támogatás
csökkentése miatt, 40-ről 25 százalékra csökkent. Ez pedig
befolyásolja mind a biztonságos közlekedést, mind pedig a járművek
sebességét. A pályarekonstrukcióhoz a szakemberek szerint jelenleg
mintegy 20 milliárd forintra lenne szüksége a BKV-nak, mivel egy
kilométer vágány felújítása folyó áron számolva körülbelül 25 millió
forintba kerül.

    Maguk a közlekedésben dolgozók is megszenvedik a pénzhiányt,
mivel az épületek, ezen belül is a szociális létesítmények
fenntartására lényegesen kevesebb jut az eddigieknél. Ennek az az
oka, hogy a vállalat vezetése úgy határozott: elsősorban azokat az
épületeket kell rendben tartani, amelyeket az utasok vesznek
igénybe. Az épületek felújítására egyébként körülbelül 5-6 milliárd
forintra lenne szükség. (folyt.köv.)


1989. szeptember 17., vasárnap 21:29


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (09.25-10.05) - Függelék


SZER-hallgató telefonja:

"Jónapot kivánok. Magyarországon és külföldön mindenki a nagy magyar változásokról beszél.De mi van igazán a változások mögött. A kommunisták kaméleonná változnak. Ez az igazi nagy változás. Az a sok nagy vezető elvtárs, aki a tagsági könyve után érvényesült, most hol van. Most is húzza a jó luxusfizetést, vagy a luxusnyugdíjat csak vörös kommunistából nem tudni vörös szocialistává, demokratává, vagy zölddé fog változni, hogy kiváltságait megtartsa."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD