|
|
|
|
|
|
|
|
SZER:
Illegalitásba szorul a keletnémet Új Fórum
"A Német Demokratikus
Köztársaságban a beiktatását kérelmező Új Fórum nevű ellenzéki
szervezetet, amelynek felhívását már több mint 2500-an írták alá, a
pártvezetés máris illegalitásba kívánja szorítani.
A kérelem elutasítását azzal indokolták, hogy a szervezet céljai
nincsenek összhangban az alkotmánnyal, sőt ellenséges álláspontot
képviselnek. Miután az elutasítást minden keletnémet lap közölte, az
olvasók nemcsak erről, hanem ezen az úton a szervezet létéről is
tudomást szerezhettek. Így korántsem biztos, hogy ez a jelenleg
feszült belpolitikai helyzetben a hatalmát erősíteni szándékozó
vezetés malmára hajtja a vizet.
A belső ellentmondások szaporodnak. A menekülők tízezrei, a
pártvezetésen belüli ellentétek, az egyházi kritikák, a szétvert
tüntetések mellett, most már egy jogellenesen betiltott, de egyre
erősödő ellenzéki erő is mutatja: a változások a Német Demokratikus
Köztársaságban is óhatatlanul szükségesek."
|
|
|
|
|
|
|
- A hallgatók fóruma - 3. folyt.
|
- Az igazság az, hogy a nyugatnémet törvények, illetve előírások szerint nem szabadna engedni a kétüteműek, ha egyáltalán autónak lehet nevezni őket, forgalomba helyezését. Ugyanis a megengedettnél nagyobb mértékben ontják az el nem égetett szénhidrogént. Márpedig Nyugat-Németországban minden kocsit, mely nincs katalizátorral felszerelve, évente vizsgára kell vinni, az úgynevezett "asu" vizsgára, ahol megállapítják a kipufogógáz mérgező hatásának értékét. Ha ez az előírt értéknél jóval több, akkor a kocsit ki kell vonni a forgalomból. A Wartburgok, de méginkább a Trabantok esetében ez eleve így van. Ezért például eddig nyugatnémet rendszámú Trabantot nem is lehetett látni. Most, hogy tömegesen érkeznek a keletnémetek, kik bizony nulláról indulnak, a nyugatnémet közlekedési miniszter kivételesen, hangsúlyozom: kivételesen, hozzájárult, hogy ezek a trabicsekek egyelőre forgalomban maradhassanak. Egyrészt azért, hogy a beilleszkedési és kezdeti nehézségeket áthidalhassák az újonnen érkezők. Másrészt, hogy lehetőséget adjanak, hogy esetleg később eladhassák, illetve visszajuttathassák az NDK-ba. Ezzel kapcsolatban talán a magyarok is tehetnének valamit, gondolok itt a leleményes üzleti vállalkozókra. Hiszen Nyugat-Németországban most egy darabig keresett árucikk lesz a Trabant és Wartburg alkatrész. Például egy ablaktörlű 9.95 DM-kerül. Hengerfejtömítés 27 DM és egy kuplung vagy sebváltó 100-150 DM között van. - A továbbiakban ismét levélből idézünk: - Van egy kis lak a nagy Duna mentében, amelyet Magyarországnak hívunk. Ebben a kis lakban akkora a felfordulás, hogy rettegéssel tölt el. De még ijesztőbb, ahogy a szomszéd tűzfala inog, és azzal fenyeget, hogy ránk dől. A Szovjetunióra gondolok, és a lazuló téglákra, a nemzetiségekre. Az ember már ki sem ismeri magát. Jó volna, ha átfogó képet festenének az ottani helyzetről. (folyt.)
1989. szeptember 23., szombat
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Jónapot kivánok. Szeretném megkérdezni, hogy fog kinézni az új kivándorlási törvény? Hogyan és hová lehet kivándorolni, hiszen már a magyar politikai menekülteket sem fogadja be a Nyugat írásbeli bizonyítékok nélkül, pedig vannak.Egyre több a kiutasítási határozat a magyarokkal szemben úgy Ausztriában, mint az NSZK-ban. Az Egyesült Államokba is van úgynevezett bevándorlási kvóta, úgyanúgy Ausztráliába is többször szűrik, kiszűrik a bevándorolni akarókat. Ha pedig nincs befogadó ország akkor a törvény sem ér semmit, vagy mégis? A nagy gazdasági előnyt a kisembereknek, a nagycsaládosoknak, a kisnyugdíjasoknak csak a növekvő nyomor jut osztélyrészül. És akkor azt mondják, hogy mindent szabad Magyarországon. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|