|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél Horváth István belügyminiszternek
"Mi, akik a 80-as években
folytatott szabadsajtó-szamizdattevékenység miatt hatósági,
rendőrségi üldözésben részesültünk, követeljük, hogy a mi ügyünket
is rendezzék
Személy szerint és nyilvánosan kövessenek meg mindenkit, adjanak
vissza mindent, amit a házkutatások során elkoboztak,
kártalanítsanak mind a nagyösszegű pénzbüntetésekért, mind az
üldözések miatt keletkezett anyagi hátrány tekintetében, vonják
vissza a szabálysértési és büntető határozatokat, és szüntessék meg
a joghátrányokat."
Amerika Hangja, Reggeli híradó:
NDK-s ellenzék
"Kelet-Németországban - akár Csehszlovákiában - egészen a
közelmúltig teljességgel sztálinista módszerekkel igyekeztek
elfojtani a hivatalos vonaltól eltérő vélemények mindennemű
megnyilatkozását. Az NDK-ban váltig gyakorolják a karhatalmi
brutalitást. Lipcse a szellemi ellenállás központja, ott minden
hétfőn béke-istentiszteletet tartanak egy templomban, s az
istentisztelet után a rendőrség szinte hagyományosan rátámad a
templomból távozó közönségre, találomra őrizetbe vesz egyeseket, és
néha gumibotot is használ."
|
|
|
|
|
|
|
Francia repülőgépszerencsétlenség - vizsgálat
|
Kis Csaba, az MTI tudósítója jelenti:
Párizs, 1989. szeptember 22. péntek (MTI-TUD) - A francia hatóságok szinte teljesen bizonyosra veszik, hogy merénylet következtében robbant fel két napja az UTA légitársaság egyik utasszállító gépe. A DC-10 katasztrófája 171 emberéletet követelt. A nigeri sivatag felett a levegőben szétrobbant gép maradványai között megtalálták a fekete dobozt, amelyet haladéktalanul Párizsba szállítanak s ennek adataiból akarnak a szerencsétlenség okára következtetni. Mivel a roncsok nagy területen szóródtak szét, azok összegyűjtése a rendkívül nehéz sivatagi körülmények között, hosszabb időt vesz igénybe.
A gép Csád fővárosából, N,Djamenából indult Párizsba, oda Brazzaville-ből érkezett. A hatóságok most gondosan átvizsgálják az utaslistát. A légitársaság közlése szerint az utasok csomagjait mind Brazzaville-ben, mind N,Djamenában alávetették a szokásos ellenőrzésnek és semmi gyanúsat sem találtak. Röviddel a katasztrófa után Párizsban és Londonban egyaránt ismeretlen telefonálók azt közölték a sajtóval, hogy a gépet az Iszlám Dzsihád nevű szervezet robbantotta fel, de erre semmiféle bizonyíték nincs, s a telefonálók az okot sem közölték. A gép akkor robbant fel, amikor elhagyta Csád területét, de még nem jelentkezett be a nigeri irányító központnál. Mivel a személyzet semmiféle üzemzavart sem jelzett, valószínű, hogy a robbanás teljesen váratlanul következett be. A kutatást most a francia hadsereg egységei folytatják az áldozatok után, a vizsgálatra a kormány, az UTA légitársaság és a repülőgépet gyártó vállalat egyaránt szakértői bizottságot küldött a helyszínre. A vizsgálatot nagyon megnehezíti, hogy a katasztrófa színhelye szinte teljesen megközelíthetetlen, s napközben a katonák 45 fokos melegben végzik feladatukat.+++
1989. szeptember 22., péntek 09:18
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|