Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › szeptember 17.
1989  1990
1989. július
HKSzeCsPSzoV
262728293012
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31123456
1989. augusztus
HKSzeCsPSzoV
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910
1989. szeptember
HKSzeCsPSzoV
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829301
2345678
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Az EKA nyilatkozata

"Az Ellenzéki Kerekasztal nemcsak elítéli a vagyonmentési akciókat, melyek következményeit az MSZMP-re hárítja, hanem felkéri az ellenzékben lévő pártok képviselőit, hogy a fentiek megakadályozása céljából éljenek interpellációs jogukkal, s követeljék e vagyonnmentési akciók megakadályozását, és az MSZMP, Munkásőrség, DEMISZ stb. vagyonának zárolását."
BBC:

Irányzatok és események

"Magyarországnak választania kellett: vagy hűséges marad a varsói szövetség szabályainak betűjéhez és szelleméhez, vagy lándzsát tör a nyugati világ eszméi mellett. Sietve hozzáfűzöm: nem csak eszmékről volt és van szó. Gyakorlati kérdések forognak kockán, és a tettek kockázatokkal járnak. Az odaözönlő német menekülteket vagy át kell engedni nyugatra, vagy vissza kellett volna zsuppolni őket az NDK-ba. Harmadik út nem volt, mert Magyarország nem válhat menekülttáborrá. A magyar kormány felfüggesztette az 1969 évi szerződést az NDK-val, és a menekülteket kiengedte, és továbbra is kiengedi Ausztriába."

Olasz-osztrák kamionháború

Magyar Péter, az MTI tudósítója jelenti:
Róma, 1989. szeptember 17. vasárnap (MTI-tud) - Húszezer kamion torlaszolja el a Brenner-hágónál az olasz-osztrák határátkelőhelyet, tiltakozásul az ellen, hogy az osztrák kormány csak korlátozott számban hajlandó beengedni útjaira a teherszállító járműveket. A tiltakozó akció hatodik napja tart már. Giorgio Bernini olasz közlekedési miniszter hiába kísérelte meg az elmúlt napokban kieszközölni osztrák kollégájánál, Rudolf Streichernél az engedélyek számának növelését, nem járt sikerrel.

Az osztrák kormány környezetvédelmi okokból évi 230.000 olasz
kamionnak ad csak engedélyt belépésre, miközben az NSZK-ba és
Észak-Európába irányuló megnövekedett forgalom ennél többet
igényelne. Bécs azt szorgalmazza, hogy az áruszállítás nagyobb
hányada történjék vasúton. (Jelenleg mindössze egyharmada bonyolódik
így.) Olasz részről azt hangoztatják, hogy az Alpokon átvezető
vasútvonalak kapacitása nem elegendő, míg osztrák vélemény szerint
azok egy része kihasználatlan. Bernini és Streicher azért
megállapodott: hamarosan kormányközi megállapodást kötnek a vasúti
kapacitások bővítésére.

    Az osztrák kormány a helyzet pillanatnyi megoldására hozzájárult
ahhoz, hogy az idei keretből még hátralevő 32.000 engedélyt nem heti
adagolásban, hanem egyszerre rendelkezésre bocsátja. Leszögezte
azonban, hogy nem hajlandó növelni az éves mennyiséget. Bécs szerint
az olasz hatóságok rosszul osztják el az engedélyeket, ezért is
keletkezett a probléma.

    Az olasz kamionosok nem fogadták el a megállapodást. Azzal
fenyegetőznek: teljesen leblokkolják a közúti forgalmat a két ország
között. A teherfuvarozók szakszervezete azt követeli a kormánytól,
hogy mondja fel az Ausztriával kötött megállapodást. Tiltakoznak
azért is, mert októbertől Ausztriában tilos lesz éjszaka kamionnal
fuvarozni.

    Jelenleg csupán a kisebb közúti átkelők használhatók Olaszország
és Ausztria között. Az autópályát Vipitenonál és Tarvisionál
teljesen eltorlaszolják a kamionok, több mint húsz kilométer
hosszúságban. A leállás igen súlyos anyagi veszteséggel jár.

    Az olasz környezetvédő mozgalmak elítélik az akciót, és azt
hangoztatják: Ausztria jogosan óvja környezetét a kamionoktól. A
kormány a héten rendkívüli ülésen próbál megoldást találni a
kamionháborúra. +++


1989. szeptember 17., vasárnap 11:50


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)

"Szeptember 16-án és 17-én csak úgy forrtak a parlament boszorkánykonyháján az indulatok... Az egykor egységesnek tűnő ellenzékben a végső hasadás akkor következett be... A dilemma az volt, belemenjen-e az ellenzék abba, hogy népszavazással még a parlamenti választások előtt köztársasági elnököt válasszanak, vagy ne. Ez, az adott körülmények ismeretében, azt jelentette volna, hogy valamikor 1989 késő őszén Pozsgay Imre lett volna Magyarország köztársasági elnöke. Az EKA ülésén kitűnt, hogy az MDF - feladva az EKA kiinduló megállapodását - hajlik egy ilyen megoldásra. Az SZDSZ és a Fidesz viszont nem. Az EKA-ülés után az egyes pártok vezetői maguk között is összedugták a fejüket. Az SZDSZ és a Fidesz külön-külön ugyan, de ugyanarra az elhatározásra jutott, vagyis hogy nem írhatják alá a készülő megállapodást, de nem is akadályozzák meg vétójukkal a szerződéskötést, mivel a többhetes tárgyalások pozitív eredményeit nem akarják veszélyeztetni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD