|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Az EKA nyilatkozata
"Az Ellenzéki Kerekasztal nemcsak elítéli a vagyonmentési
akciókat, melyek következményeit az MSZMP-re hárítja, hanem felkéri az
ellenzékben lévő pártok képviselőit, hogy a fentiek megakadályozása
céljából éljenek interpellációs jogukkal, s követeljék e
vagyonnmentési akciók megakadályozását, és az MSZMP, Munkásőrség,
DEMISZ stb. vagyonának zárolását."
BBC:
Irányzatok és események
"Magyarországnak választania kellett: vagy hűséges marad a varsói
szövetség szabályainak betűjéhez és szelleméhez, vagy lándzsát tör a
nyugati világ eszméi mellett. Sietve hozzáfűzöm: nem csak eszmékről
volt és van szó. Gyakorlati kérdések forognak kockán, és a tettek
kockázatokkal járnak. Az odaözönlő német menekülteket vagy át kell
engedni nyugatra, vagy vissza kellett volna zsuppolni őket az
NDK-ba. Harmadik út nem volt, mert Magyarország nem válhat
menekülttáborrá.
A magyar kormány felfüggesztette az 1969 évi szerződést az
NDK-val, és a menekülteket kiengedte, és továbbra is kiengedi
Ausztriába."
|
|
|
|
|
|
|
Toyota - 90 dollárért
|
Tokió, 1989. szeptember 17. vasárnap (MTI-Panoráma) - Képes ezektől a kapitalistáktól autót venni? - A válasz: Da. Több tucat szovjet tengerésznek tette fel ugyanezt a kérdést az Aszahi Simbun című japán lap riportere, és a válasz minden esetben egyértelmű igen volt.
Több, mint 70 szovjet teherszállító hajó köt ki évente Onahamában, az ibaraki prefektúrához tartozó csendes-óceáni kikötővárosban. Főleg faárut szállítanak Japán főszigetének, Honsunak ebbe az észak-keleti körzetébe. A partraszállás után a tengerészek nemrég még valamelyik közeli vegyeskereskedésbe siettek, hogy karórákat, harisnyanadrágot, rúzst és egyéb apróságot vásároljanak, múlt év ősze óta azonban inkább autót vesznek. Egy élelmes kereskedő ugyanis felhívta a figyelmüket arra, hogy maximum négyszáz dollárért, de az esetek többségében már 150 dollárért is hozzájuthatnak egy négyajtós használt kocsihoz. A legutóbb potom 90 dollárért tett szert egy tíz éves Toyota Mart II típusra egy szerencsés matróz. Japánban ugyanis a tíz évnél régebbi kocsi tulajdonosának büntető adót kell fizetnie, bármilyen jó állapotban is van járműve. Ezért többségük inkább a bezúzás mellett dönt. Ezeket a ,,halálra ítélt,, kocsikat roncstelepeken tárolják, s a szovjet tengerészeknek köszönhetően egy ilyen telepen virágzott fel a kereskedelem. Az idén, az első félévben 120 japán kocsi talált tulajdonosra az onahamai tepelen. A tengerészek persze helyzeti előnyben vannak. A megüresedett rakterű hajókon, apróbb ,,szivességek,, fejében, szállíthatják haza kocsijukat, amelyeknek a csomagtartója sem marad üres. A vételárért folytatott alku ugyanis általában azzal végződik, hogy néhány doboz fagyálló folyadék és egy-két pótkerék is gazdát cserél. A szovjet távol-keleti partvidéken élő tengerészeket az természetesen nem zavarja, hogy a japán kocsik jobbkormányosak. A hatóságok meg ilyen apróságra nem adnak. Csak az a kár, hogy továbbfejleszteni nehezen lehetne ezt az üzletet, mivel Európába körülbelül kétezer dollárért visz el a hajó egy gépkocsit Japánból. De lehet, hogy némelyeknek még így is megérné? +++ Trom András (Tokió), MTI-Panoráma
1989. szeptember 17., vasárnap 11:02
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - A paktum (1989.08.30-09.18)
"Szeptember 16-án és 17-én csak úgy forrtak a parlament boszorkánykonyháján az indulatok... Az egykor egységesnek tűnő ellenzékben a végső hasadás akkor következett be... A dilemma az volt, belemenjen-e az ellenzék abba, hogy népszavazással még a parlamenti választások előtt köztársasági elnököt válasszanak, vagy ne. Ez, az adott körülmények ismeretében, azt jelentette volna, hogy valamikor 1989 késő őszén Pozsgay Imre lett volna Magyarország köztársasági elnöke. Az EKA ülésén kitűnt, hogy az MDF - feladva az EKA kiinduló megállapodását - hajlik egy ilyen megoldásra. Az SZDSZ és a Fidesz viszont nem. Az EKA-ülés után az egyes pártok vezetői maguk között is összedugták a fejüket. Az SZDSZ és a Fidesz külön-külön ugyan, de ugyanarra az elhatározásra jutott, vagyis hogy nem írhatják alá a készülő megállapodást, de nem is akadályozzák meg vétójukkal a szerződéskötést, mivel a többhetes tárgyalások pozitív eredményeit nem akarják veszélyeztetni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|